Kvinnor från Venus och män från Mars eller?

Jag måste ha en liten del från Mars i mig. Jag är nu för tredje gången i år totalt däckad av en sketen förkylning. Jag började redan i torsdagskväll känna att jag hade ont i halsen men äh. Fredagmorgon blev jag plötsligt stans hurtbulle och drog iväg på spinning kl 06.30 på morgonen innan vi skulle på information om en grej på jobbet. Kände av halsen men vad tusan, säkert inbillning.
 
Lördagmorgon - värsta jäkla migränen, här nånstans borde kanske fröken Jonsson tänkt till lite och stannat upp, gjorde hon det? Nä! Folk hemma på lördagkvällen och sen drog jag till Attila för att starta lydnadstävling med Gunde. Ärligt talat, i söndags morse så åkte jag nog iväg i nån form av chocktillstånd (ni vet, gå upp så där tidigt en söndag-chock) och tillsammans med ett gäng pappersnäsdukar så tyckte jag faktiskt jag mådde rätt ok. Det höll i sig till jag kom hem sen dog jag i soffan och klev typ upp igår. Inte okej!
 
Nu lite tänk kring tävlingen. Hade värsta bästa supportrarna på plats. Gundes underbara dagmatte och husse. Jag är så himla glad i dom och Gunde med. Han blev skitglad att få träffa dom bara så där. Hur som helst allt kändes bra när vi skulle gå in på planen. Det enda jag faktiskt kände innan var att Gunde kom i rätt aktivitetsnivå lite väl snabbt??? Hm, det var utställning på planen bredvid och döma av dregelmängden i Gundes mun så kan det vara lite överhettning som pågick där inne men som sagt vi gick in och
 
Sitt i grupp - 10
Plats - 10
Han la inte ner sitt huvud vilket han gjort det sista.
 
Jag har lurat på det där och märkt att när han inte känner sig helt trygg så vill han inte ner med huvudet. T ex på klubben när vi tränar plats och vi är många så är det lögn att han lägger ner huvudet. Lägger jag i mindre grupp på samma klubb lägger han ner det.
 
Nu var vi inte mer än tre hundar i klassen men de låg med ryggen mot utställningen och allt liv som var där. Kanske var det detta som påverkade honom?
 
Jag är faktiskt inte orolig att han ska gå upp. Dels är han absolut ingen bråkstake och på nåt sätt så ligger han tungt när vi tränar med både kända och okända tikar. Så faktiskt trots vad mina två andra flanar hittat på i 4 och 5 års ålder på platsen så känner jag mig inte helt hysterisk i alla fall. (Matisse gick upp när han var 4 år på en elit brukstävling, den ångesten jobbade jag med länge sen... Gaston väntade till han var 5 år innan han serverade sin matte samma chock så egentligen borde jag vara helt hysterisk).
 
Fritt följ - 8
Inget nytt under solen. Jo förresten, det var det. Han fixade vändningarna på stället riktigt bra. Kan bero på att hans matte specialtränat det under veckan kanske... Sen var det som tidigare sitter snett, nåt långsamt sättande, sätter sig under långsam marsch (den var ny med).
 
Sättande - 10
 
Inkallande med ställande - 8,5
Domarens kommentar är - Ställandet
Hm, inget jag kommer stöka med. Jag tycker han ställde sig snabbt och bra (så det så).
 
Rutan - 10
 
Hopp/apport - 0
Men för tusan. Jag blir helt galen. Andra tävlingen i rad jag sopar iväg apporten som en SOPA! Hamnade ju för tusan snudd parallellt med hindret på höger sida. Ge mig en anledning sa Gunde att hoppa över hindret för att hämta den? Smet förbi hindret på utvägen och hoppade så fint in.Så den nollan får jag ta på mig helt.  Jaha, så kan det gå.
 
Metallen - 8,5
Tugg står det där. Ok, i min värld kallar jag det omtag men visst han höll ju uppenbarligen inte apporten still i munnen. Detta får vi slipa på. Med tanke på att vi fick 0:a sist så är det inget vi kan släppa igenom bara så där.
 
Vittring - 0
Fel apport. Hm, detta blir jag lite ledsen på. Gunde frysmarkerar pinnarna och utan att överdriva så har han valt rätt 95% av gångerna när vi tränat detta. Varför fick han plötsligt för sig att bara rusa ut och klippa en? Helt klart okoncentrerad och störd. Detta måste kluras på. (Har ju haft några dagar i soffan att fundera på detta om man säger så).
 
Fjärr - 7,5
Dk, flyttar sig.
Dk var att han först inte ville lägga sig (okoncentrerad?) sen när han väl lägger sig så dundrar han ner med haka och allt vilket resulterar i att han ser helt ställd ut när jag sedan säger stå som var första skiftet (definitivt okoncentrerad för den killen kan sitt fjärr (eller jag trodde det i alla fall)). Domarens kommentar flytta sig, kan vara att han flyttar bakåt i läggandet i första skedet. Hm, nåja det där får vi nog fundera på både jag och Gunde.
 
Helhet - 7,5
Domarens kommentar - okoncentrerad
Kan bara hålla med.
 
Så hur det än är så får han ju till det rätt ok fast hans hjärna håller på att brinna upp.
 
Det är ju himla kul att tävla i alla fall. Träffar så mycket trevliga människor. En trevlig människa upplyste mig om att det inte var försent att anmäla sig till Värnamo om 14 dagar (gällde i söndags då alltså). Så hoppsan, dit ska vi visst och försöka igen. Gissa om jag blir trött då att tre dagar bara försvunnit rätt ner i soffan. Grr. Idag har jag faktiskt släpat mig ut och tagit en promenad i det fina vädret. Grabbarna har ju varandra som tur är och lekte järnet med pinnar och grejer. Gunde försöker tappert att få igång mig men det gick så där. Go kille det där.
 
På söndag ska Gaston och jag vara med på tävlingsledarexamination på klubben. Det ska ju också bli spännande. Jag har inte kört igenom honom i elitmomenten i brukslydnaden sen sista tävlingen som var... ja, när var det? Juni 2012. Vad tror ni om det? Äh, lite kommer han nog ihåg och med lite mutor på vägen så går det nog ta sig igenom det. Hoppas inte vi förstör för någon tävlingsledare bara.
 
Nähä soffan kallar.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Nä fyyy för jobbiga förkylningar :-(

Bra jobbat av er båda med förkylning o massa störningar! Känner på mig att nästa gång då sitter allt ;-) Du o jag kanske ska anmäla oss till en "kastkurs" :-D

Lycka Till i Värnamo :-)

2013-09-25 @ 23:00:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0