Nu gäller det att ta tag i - allt möjligt...

Ingen tävling inplanerad och vips så dalar träningsmotivationen - hos mig. Gunde är på g och kan tänka sig göra typ vad som helst, bara vi gör något men jag har gått in i totalt höstmörker. Igår bestämde jag mig för att nu får det vara nog, här ska nya planer upprättas för att nå våra mål 2014 och då kan man fasen inte ägna sig åt soffhäng.
 
Nej till soffhäng!!!
 
 
 
Okej, okej, jag ska ta tag i mig själv och släpa mig upp ur horisontalläget.
 
Steg 1 är egentligen redan avklarat. Jag har fått möjlighet att hänga på i en inomhuslokal. Förra året tackade jag nej vilket jag bittert ångrade när vintern var snorkall och det var snö överallt. Visst mycket kan man träna hemma och man kan ju leta upp platser ute med för den delen men det gäller ju att göra det med. Jag tänker nu att jag betalat för att träna inomhus så kan jag ju bara inte skjuta på det till en annan dag - hela vintern menar jag. Nähä, nu ska här upprättas en plan punkt slut.
 
Det är nu det börja snudd brinna i hela huvudet. Jag ska lägga energi på de moment som är nya i eliten och samtidigt hålla liv i treans moment OCH ge järnet för brukslydnaden i lägre klass. HJÄÄÄÄÄLP! Nu får det bli prioritering i hjärnkontoret.
 
De här momenten måste och ska ha specialfokus:
Haka ner
Sitt i grupp
Ordförståelse sitt/stå/ligg under gång
Kona
Kona till ruta/apporter
Inkallning - med ställande/läggande
Fritt följ
Fjärr
Kryp
Framförgående/framåtsändande
 
Hålla-igång-moment:
Vittring
Apporteringarna
 
Dessutom lägga spår och göra uppletande.
 
Pissenkelt - not!!!
 
Kanske måste jag först gå någon form av prioriteringskurs någonstans...
 
Mindfulness är ju inne. Det kunde jag ju börja med. Leva här och NU!
 
En bild tagen från hallfönstret ut över trädgården en ovanligt solig och fin dag denna höst.
 
Så, nu är det bara att börja... med???
 
 

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Det kommer inte bli mycket soffhäng för I-M ;) Inomhushallen är guld så ni kommer vara i toppform när våren kommer. Härliga foton

2013-10-27 @ 07:09:46
Postat av: Anneli

Du är underbar! :D Det kommer gå galant med alltihopa, med ditt fokuserade kaos och Gundes vilja att jobba! Kör hårt med konor, pinnar och ordförståelse! När poletten väl ramlar ner hos den svarte sitter det som berget!
(Cia fick testa konan ("Sixten") för några veckor sen, första gången på över 3 år, och hon kom ihåg!) Kram!

2013-11-04 @ 12:53:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0