Gunde har fyllt 3 år

Ja jösses, tiden fullständigt rusar iväg men kul har vi haft och orolig har han gjort mig. Han stormade inte in i vårt liv, han var en mycket cool liten kille som tassade in. Ja ärligt talat så tjöt han sig hem i 15 mil. Han hatade att åka bil när han var valp. Jag höll på att bli tokig på hans lipande i bilen. Nu älskar han att åka bil troligen för han har insett att det oftast leder till kuliga grejer.
Tänk, den lille knoten som var som tjuren Ferdinand när han var upp till ett år. Jag tänkte att det här kommer aldrig att gå, han var liksom sån att när jag busade med en boll eller leksak så satt han där som Ferdinand under sin ek och tittade. På sin höjd kunde han lulla iväg och kolla på den där grejen som jag kastat men leka med mig näe, varför då? Kan vi inte bara mysa. Jisses, idag har jag en kille som kan studsa ur klorna för att få sin boll eller ärligt talat vilken jäkla leksak som helst. Det som jag missat är att plötsligt så blev han galen med sina grejer. Jag härjade på ett tag för länge innan jag fattade att oj, Gunde har genomgått en personlighetsförändring. Ferdinand är borta - Gunde Svahn är här. Kul att Gunde gillar att träna i alla fall.
 
Gunde i Sälen förra året. Söt han är!
 
 
Vi har börjat lite med dirigering som kommer i eliten sen tragglar vi låsta bakben i stå till sitt. Detta är mycket svårt tycker Gundes baktassar som liksom hoppar fram lite av sig själva i detta skiftet. Är han superkoncentrerad så kan han göra stå till sitt jättefint men hans matte har liiiiiiite svårt att se när det är läge att INTE träna stå till sitt. Bara att träna vidare.
 
Apporteringen är ju himla kul tycker Gunde och även jag. För efter att varit hos Ditte Andersson och fått finfina tips i våras så har Gunde nu bra fart ut, bra gripande och en jädrans fart in. Det är längesen jag såg tugg men det gäller att vara observant på det där tuggandet så det inte plötsligt bara är där igen.
 
Här är goe Gaston i Sälen!
 
Imorgon ska jag hjälpa till på en skyddstävling. Lägga ett spår om det behövs. Blev visst ansvarig för ett reservspår. Nåja, lite surt om jag åker hela vägen till Mullsjö och sen behövs man inte, känns ju så där att åka kanske 10 mil i onödan. Äh, nånstans ska man ju tillbringa en ledig söndag : )
 
Nu ska jag slappa en stund innan projekt regnpromenad eventuellt inkluderat med uppletande. Vi har redan klafsat runt en timme och sedan tränat lydnad en timme tillsammans med Emma i regn som var svinkallt.
 
Ha en härlig helg!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Fina grabbar!

Grattis i efterskott Gunde <3

2013-11-10 @ 15:55:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0