Gunde tränar inför trean och Gaston har testat rallylydnad

I torsdags var Gaston och jag på "prova-på-rallylydnad". Fick lite kommentarer som tanthobby och liknande, möjligt att det är men satan vad klurigt att få till. Gaston som gått fot på vänster sida i sju år ska plötsligt befinna sig på höger sida, inte sätta sig i halterna och gå runt i "tysksvängen" med mera. Vi var helt snurriga båda två men kul är det. Vid sidan av rallyträning tränar jag lite vårdhundsgrejer som vi måste få till inför eventuell omdiplomering.
 
Gunde busfrö tränar lydnad så det står härliga till. Sidoförflyttningar och Gunde sätter vårt ordspråk i gungning - att "ingenting är omöjligt" för det vete tusan om vi kommer kunna få till detta. Jag tycker vi börjar få till det med positionen men så fort jag tänker sidoförflyttning så trycker Gunde sin kropp mot mitt ben så jag nästan drar omkull. Vi tränar sidoförflyttningar på plankan och där går det finfint men sätta in i det i vanliga "foten", oh my god!
 
Hopp - apport och metallapportering känns ok. Fjärren börjar likna nåt, inkallning med ställande funkar fint när det inte är för mycket störning, för är det för stökigt så kan inte Gunde stå stilla utan smyger sig fram mot lilla matten. Vittringen klarar han att jag vänder mig om, någon annan lägger ut och sen sticker han ut och frysmarkerar rätt pinne. Jag måste våga ta tag i gripandet. Rutan är det fortfarande boll,  inte boll, boll som gäller. Inkallning från rutan och hitta position tränar vi vid sidan om.
 
Haka ner och sitt i grupp - måste mängdtränas!!!
 
Sättande under marsch känns bra.
 
Vi tränar uppletande och spår en gång i veckan. Uppletandet känns helt ok men spåret där är det lite vimsigt mellan varven. Vad han gör fantastiskt bra är att markera pinnar (vittringspinneträningen slår till), frågan är hur det ska bli med andras vittring i elit-lydnaden sen. Gulp! Ja, ja en klass i taget när det gäller vittringen.
 
Vilken jäkla tur vi har med lediga dagar och kalasväder. Me like!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Ja, tiden går fort.. Izac tackar för gratulationen ;-)

Hääärligt väder vi har haft!!!!

2013-04-01 @ 19:41:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0