Plötsligt händer det!

Nope, jag har inte vunnit på någon trisslott. Däremot fixade Gunde, Mr Flurr, att träna i en för honom helt ny miljö. Vi fick hänga på snälla Jeanette och hennes fina labbe Lady (samt sonen som agerade megastörning hela träningen) till deras inomhuslokal.
 
Gundes ögon nästan studsade ur ögonhålorna när han fick syn på söta Lady. Vilken brud! Mitt framför ögonen! Men han höll ihop sig och tränade på så fint IHOP med mig. Det kom bollar susande över huvudet, söta Lady höll på med sin träning och ändå så kunde Gunde både ligga haka ner, gå fritt följ, hoppa, apportera, träna fjärr, klara frysmarkera vittringspinnen OCH sköta sig.Jag var så jäkla glad när jag åkte hem så ni fattar inte. Jag hade förväntat mig en kväll där jag skulle få lägga tid på att få Gunde att hålla fokus och koncentrera sig på vad vi skulle göra. Den här träningen ska jag plocka fram ur min hjärna när uppgivenheten slår till nästa gång.
 
Även i vardagen har han landat lite. Tack gode värld. Förra veckan var han ruskigt billig ska jag säga.
 
Nu känns en start i lydnadsklass 3 innan sommaren inte helt avlägsen.
 
Tjihu!
 

Kommentarer
Postat av: Jeanette

På ungdomsspråk - GUNDE ÄGER JU !!! Han var helt fantastiskt duktig . Iam impressed :) Roligt att ni var med . Jag är mest stolt över att jag inte fick psykbryt med O ;) . Nästa gång kör vi utan extrem störningen .

2013-02-27 @ 21:18:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0