Många tankar är det...

 
Är det inte konstigt egentligen hur många tankar man kan tänka? Var är dom innan jag tänker dom och vart tusan tar de vägen sen? Hur som helst nu är det mycket fokus på Gunde och hans träning. Gaston är inte glömd, han är med mig typ varenda dag på jobbet just nu. Vi småtränar lite lattjolajbansgrejer plus rallylydnadsgrejer. Det är lite kul när han inte har mattes 100 procentiga uppmärksamhet, jäklar vilka ingångar den grabben har fått när det plötsligt inte längre är självklart att det är han som ska träna. Kul, kul!
 
Gunde tränar just nu:
Haka ner i backen - går riktigt bra. Behöver dock ut i andra miljöer och med andra hundar.
 
Fritt följ - ibland går det bra och ibland inte så bra. Här måste jag lägga mer träningstid. Jag har anmält mig till en frittfölj kurs hos Ditte Andersson. Jag har kollat på hennes blogg och tycker hon verkar vara en sympatisk människa som säker kan stå ut med en sån flurrgurka som mig.
 
Fjärr - sitt till ligg och tvärtom funkar bra. Stå till ligg är helt ok (måste dock ut på längre avstånd). Ligg till stå fungerar också bra. Sen har vi då sitt till stå - funkar bra MEN stå till sitt. Suck!
 
Rutan och apportering - vi kämpar på!
 
Vittring - jag har haft tre hundar tidigare som glatt rusat fram och tagit sin pinne. Det där med att luktsortera har liksom inte varit så himla noga - enligt dom! Nu tänkte jag vara lite petig med Gunde och hittills så funkar det bra. Han frysmarkerar rätt pinne. Vi har provat att någon annan lagt ut och det har också funkat. Känns riktigt kul!
 
Sättande under marsch - det fixar han fint Gunde.
 
Träffade Ulrika och Tizzla häromdagen och fick fina tips som jag ska testa. Alltid kul när någon man inte tränar så ofta med kollar av lite hur man ligger till. Nyttigt, nyttigt!
 
Vad vi behöver är miljöträning och nya hundar. Någon som har lust att träna så hojta till. Vi behöver er!
 
 
Idag är det ett år sedan Gunde började hos bästa dagmatten Disa och daghussen Lasse! Utan dom vet jag inte hur vi hade klarat oss det här året. De är guld!!!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Så himla bra dina hundar har det. Dagmatte och vara med på jobbet. Många som glädjs åt dina fina ! Kul med kurs :) . Vi ses för träning tycker jag . Behöver oxå nya hundar o folk att träna med . Ha det gött .

2013-02-21 @ 13:17:59
Postat av: Linda & Lovis

Om ni är sugna på träning på skärtorsdagens kväll så är Lovis och jag på. Vi passerar då på väg mot Skåne.

2013-02-21 @ 21:44:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0