Satan i gatan - jag vågade!

För ett tag sedan blev jag lite headhuntad till Jönköpings kommuns amatörteatergrupp - Etiketterna. Jag trodde de drev med mig först men de menade allvar. Shit, vad kul. Jag har gått från både teatrar och revyer och tänkt att åh, vad det verkar kul att hålla på med sånt. Nu har jag gjort det! Jag vågade!!! Jag spelade inför ca 100-150 personer på Skillingehus igår. Helt galet. Vi spelade för Vaggeryds äldreomsorg som hade julavslutning. Jag spelar två roller och ni kan ju fatta hur skakig jag var innan detta spektakel var över. Det var så himla kul!
 
 
Nu över till hundträning. Vi var i inomhuslokalen i måndags och tränade. Gunde och för all del även Gaston skötte sina tassar. Gundes specialträning med sidoförflyttningar och stå till sitt i fjärret är under fortsatt specialträning. Känns ändå som att vi är på väg åt rätt håll.
Vi testade elitlydnadsvittringen, att någon annan tog i alla pinnar utan min och vet ni, det märktes inte ens på Gunde. What??? Vi testade två gånger och det gick jättefint. Var det tur eller fattade han grejen? Spännande och se nästa gång. Vi la dessutom in vittringen sist i en kedja och det funkade. Thihi, känns ju skitkul.
Vi körde rutan och där känns det som vi måste in med target i rutan igen för han hade en tendens att stanna av precis på rutkanten. Urrk, som tur är så rör han sig bakåt om jag ingenting säger och inte tillbaka mot mig som han gjorde innan.
Elitlydnadsinkallning med stanna och ligg funkade. Han kan stanna fortare men har inte lärt sig anpassa farten till underlaget om man säger så. Blev lite scary där att han skulle bränna trampdynorna men de klarade sig. Hade ju varit fint att åka upp till Smådjurskliniken med ytterligare en grej.
Gaston han fick showa loss med lite rallygrejer och det gillar han skarpt. Det är ju grymt bra att ha med Gasse som kan agera störning så det dånar. T ex när vi tränar plats och sitt i grupp så kan ju alltid Gasse galoppera omkring i tillvaron med eller utan leksaker. Kul, kul - tycker Gaston, apsurt säger Gunde.
Nähä, nu ska jag ta mig lite soffhäng, ha fått ta migräntabletter x 2 idag. Inte kul.
 
Tjingeling!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Modigt!!!!

2013-12-14 @ 22:28:53
Postat av: Ulrika

God Jul på er!

2013-12-21 @ 18:59:39
URL: http://izti.hundpoolen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0