Nytt år och nu jäklar!

Det är ju helt sjukt att ytterligare ett år med hundarna är passerat. Va?!? Hur snabbt kan ett år gå? Jag hade ju vilda planer på att vi skulle bli uppflyttade i eliten i lydnaden och högre i brukset (undrar jag om inte jag till och med innerst inne hade en liten förhoppning om elit i brukset) MEN så blev det inte. Vi gjorde några lydnadstreor och vi var rysligt nära uppflyttning och som ni vet om inte om hade funnits så... Att tävla i brukset har inte funnits på kartan. Gunde och jag har inte alls varit överens i spåret och jag kan ärligt säga att hade inte jag tränat med dom jag tränar med så hade jag lagt ner den verksamheten. Nu i grevens tid, kan man ju säga så här i december så har det ÄNTLIGEN vänt, Gunde spårar säkrare och det känns helt ok. Så jäkla skönt! Tack Emma och Martin!
 
Meya spårar! Hon är superduktig!

Duktiga Saga kan hon med!
 
Några kort på en spårande Gunde blir det inte men här är ett när han ligger och väntar på sin tur i inomhuslokalen.
 
Igår var vi där och det blev en sån där underbart rolig träning när man känner att yes! Så jäkla kul!
 
Vi började med fritt följ med olika belöningsformer (alltså godis alternativ boll) och jag kom aldrig till att använda bollen för han gick så himla fint med godis. Jag fattar inte, förra veckan hade Gunde och jag helt olika uppfattning om var han skulle ha sin kropp i förhållande till min. Jag har kört ganska mycket fritt följ jämfört med annan träning he, he, he denna veckan och shit vad kul när det märks resultat.
Vi har infört "springa till kona och ställa sig bakom den"  i Gundes liv. Dessutom provat några gånger att dirigera honom till apporter efter det att jag skickat honom till konan. Jag hade faktiskt lite ågren för just sätta ihop detta eftersom apporterna är GRYMT kul men han fixade det. Gott nytt år matte från Gunde.
Vi länkade - sättande under gång, inkallning med ställande, rutan, hopp/apport, metall, vittring (med massor av pinnar) och fjärr. Det finns förbättringsområde med metall och fjärr resten gick helt ok. Tyvärr betyder ju inte det att jag kan lägga det på hatthyllan och plocka fram det när det är dags för tävling. Det hade ju varit ruskigt bra annars. Kul att han håller hela kedjan med bara tävlingsbelöning.
 
Gaston och Knuffa hänger med på det mesta vi gör. Gaston har semester nu över jul och nyår från vårdhundsjobbet och det är tur det för herre jösses vad den killen fäller just nu. Helt galet att han har några strån kvar på sin kropp. Det är ju inte så kul att lämna en hög med päls hos varje person vi är hos när vi jobbar.
 
Har man semester så har man - Gaston kan konsten att vila i en saccosäck.
 
Kanelbullestilen!
 
Stretchingstilen!
 
Det ska vara "gött-o-leva-stilen"
Håller jag på att få en brun flatte?
 
Mål för 2014
 
Gaston
Att jag lyckas hålla uppe Gastons motivation för att förbli den fantastiska vårdhund han är!
Att få ur tummen och köra en rallytävling.
 
Gunde
Nu ska vi upp i elitlydnaden!
Bli uppflyttade till högre klass i spåret!
 
Jag (vi) har roliga kurser att se fram mot i vår. En för Siv Svendsen, alltså jag föll som en fura för denna glada, urduktiga norska tjej när vi var och lyssnade på en föresläsning av henne. Det ska bli så himla kul - längtar!
 
Sen när jag surfade runt bland mina favvobloggar så hittade jag en kurs där det nästan stod ING-MARIE denna kurs är till dig! Jaha, genast berättade jag för Anders att jag just fixat min julklapp för 2013 och födelsedagspresent och julklapp för 2014 så nu ska jag gå den kursen med (om jag nu kommer med). Det är Helene Lindström som har en helgkurs  i tävlingslydnad.  Kul att ha detta att se fram emot!
 
Skulle jag nu råka få århundradets löneförhöjning eller vinna pengar på någon lott som jag aldrig köper så skulle jag vilja åka på fler kurser och privata träningar. Man vet aldrig, plötsligt händer det!
 
Nu ska jag ta tag i mig själv och ladda inför nästa år!
 
Gott nytt år på er!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin W

Hahaha "kanelbullestilen"!

2013-12-31 @ 14:56:35
Postat av: Ulrika

Härlig stil :-)

Kul å se er igår , träningssuget infann sig så idag har vi spårat :-)

Gott Nytt År!

2013-12-31 @ 15:04:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0