Vilken härligt underbar söndag!

Började dagen med att åka och spåra. Gunde fick tre spår i medvind och med ett slut. Två av tre gick kalas. Det som inte gick så bra berodde nog på att grabben var lite lätt överladdad, tror vi. Veta kan man aldrig men den grabben. Gaston han var i sitt esse och for fram som vanligt i fotspåren. Knuffa och Meya skötte sina spår. Meya fick sitt spår i värsta vildsvinsböket. Det var inte klokt vad svinen dragit fram och bökat runt i skogen. Jösses, supernära vägen med, skitläbbigt. Tänk vad bilar det måste kört förbi där när de gått där inne och bökat runt. Tur de inte bökat ut framför några bilar... Vi hade med oss en ny bekanting idag Gunilla och Sunny. Det är alltid kul att kolla in hur olika hundar spårar. Man lär sig hela tiden!
 
Både igår och idag har Gunde även fått träna lydnad. Det har varit lite av varje som hopp apport. Idag lyckades Gunde på något märkligt vis hoppa rätt in i hindret på tillbakavägen. Tror ni han blev rädd? Icke. Han blev bara lite galen för att apporten hamnade under  hindret och han inte lyckades få tag i den. Phu! Sen hoppade han igen som inget hade hänt. Det är samme kille som tidigare kunde flippa ut helt när jag dök upp i källartrappen. Kan tyda på att grabben börjar mogna till lite - hoppas jag. Han har fått göra några rutor här och där i trädgården med. En del gånger gör han det så himla bra för att rätt som det är rusa ut som en tok och tvärnita precis framför rutan?!? Vi har testat av vittringen igen och han frysmakerar så fint. Sättande under gång och inkallning med ställande har funkat fint samt metallen. Så nu ska jag kedja ihop alltihop och se vad som händer.
 
Gaston han får träna han med. Vi har köpt ett nytt aktiveringsspel som vi ska ha på jobbet. Ett som både personen vi jobbar med och Gasse får tänka till för att lösa. Jag hade tänkt snitsa till det och lägga in ett foto på hur det ser ut MEN jag har lämnat in min mobil för lagning och fått låna en och jösses, det där med teknik är verkligen inte min grej.
 
Nähä, nu så får det bli soffan. Vi väntar på att Myran ska komma hem. De har varit på Gotland och spelat match. Åkte i fredags, spelade igår och VANN!!! och fick vackert vänta med att åka hem till idag för det gick inga färjor. Det ni! Men det verkar som de haft en mysig helg med gott väder.
 
Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Låter som en toppensöndag. Och tänk vad gött det är - hela härliga våren och sommaren har vi framför oss oxå !! Hmmm ,rutan är en konstig grej för våra hundar verkar det som , ska försöka få in Smokey i en tävlingsruta på onsdag . Få se hur det går . Hua vad läskiga vildsvinen är. Modig vovve som spårade där får jag säga .

2013-04-29 @ 21:51:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0