Härligt när spåret bara flyter på!

Gunde fick idag gå ett alldeles vanligt skogsspår, ca 400-500 meter. Det gick så bra. Han fixade vinklar och han markerade pinnar. Snacka om att 20 fältspår satt sina spår... Härligt!
 
Gaston hade däremot bekymmer i sitt, började kalas på ett kalhygge men inne i skogen hade han uppenbarligen svårt att nosa i rätt spår. Ingen aning vad som störde hans annars mycket spårsäkra nos.
 
Uppletande - Gunde hade mycket spring och lite näsa men lyckades få med sig två grejer in. Kul att inte-tugga-grejer-träningen gett resultat. Nu tror jag INTE att det är något jag kan lägga mig till ro med, icke sa Nicke men vi är i alla fall på g.
 
Gastons uppletande - kalas!
 
Jag har lurat lite på en sak - kan ni gissa vad?
 
 
 
 
Tänker att platsen och hoppet är samma som i appellen. Det vi måste få till är rutan och fjärren. Sen måste JAG känna mig säkrare på platsen men jag har en plan...
 
 
Hm, tål att tänkas på.
 
See you!

Kommentarer
Postat av: Anneli

Klart ni ska! Behöver du fler koner så har jag ett gäng... Cia är definitivt pensionerad...! ;) Kram!

2012-09-24 @ 07:10:18
Postat av: Fia & Siri

Ni kommer att fixa klass 2 lätt plätt!

2012-09-24 @ 21:18:09
Postat av: Linda & Lovis

Haha, jag har precis hämtat ett paket med koner jag också. Lydnadsklasser är inte riktigt min grej, men på de tävlingarna kommer man i alla fall alltid med. Vi ska slipa på det där under vintern tänker jag. Lycka till med 2an!! :)

2012-09-24 @ 22:13:41
Postat av: Ulrika

Hipp hipp hurra för Dej ida'..

Grattis!!

2012-10-02 @ 19:58:21
Postat av: Ulrika

Dags för en "uppis" nu tycker jag ;-) Hur går det med rutan o klass 2 momenten? :-)

2012-10-14 @ 21:37:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0