Vi klarade rutan!

I god tid landade vi på Sommenbygdens brukshundklubb. En timme cirkulerade vi runt och tränade ligg både här och där. Det småduggade men blev liksom inget regn av det. Planen var däremot hyfsat blöt. Den underbara klubben var snäll mot oss i tvåan och ettan som fick den torraste delen av planen. Vi körde parallellt med trean och elit. Jag har alltid gillat att tävla hos Sommenbyden, alla är verkligen skittrevliga och serviceinriktade så man nästan smäller av. Alltid roliga priser och även om det inte går så bra så får de en att känna sig lite speciell.
 
Nåja, den hemska platsen gick finemang. Han rullade över på ena skinkan vid ett tillfälle men låg tyst och tittade på mig. Pussgurka!
 
Fria följet 7 - jösses, ofokuserad och ur position. Låg för långt fram och hjälp vad han kändes på väg bort men på något vis lyckades han hålla sig i pälsen.
 
Läggande 9 - blir galen när vi tappar poäng på taskig transport. Låg alldeles för långt fram...
 
Inkallning 9 - stöter i avslutningen, upps.
 
Rutan 8 - tvärstannar strax utanför, jag väntar (i en halv evighet kändes det som) till han började röra sig och då sa jag rutan en gång till och vips var han i mitten. Jag blev skitglad!
 
Apportering 5 - katastrof. Jonglerade runt med apporten som det vore något satans cirkusuppträdande. Det var en märklig form på den apporten sa Gunde och spottade ut den. Den var annorlunda men vad tusan, apport betyder appor men det är vi verkligen inte överens om flanen och jag.
 
Hopp 10
 
Fjärr 9,5 - flyttar sig bakåt. Jaha, alltid ska det vara något men det var banne mig inte många centimeter. Skiftena gjorde han skitsnyggt.
 
Helhet 9 - den tycker vi om!!!
 
Det är vansinnigt kul när medtävlare kommer fram och säger att det såg härligt ut när vi var inne på planen. Då blir man glad i sitt lilla hjärta.
 
Jag är glad att vi fixade uppflyttning så vi kan träna lydnadsklass 3 momenten i vinter kombinerat med lägre klass. Om jag nu skulle få någon liten stund över så undrar Gaston om han kan få vara med på ett hörn och det har jag tänkt. Det är ju dock lite smidigare med honom där det är finslip (ibland väldigt GROVslip) på momenten. Gunde ska däremot slipas GRUNDLIGT med fot, rutan, apportering!! fjärr a la 3:an, sitt i grupp, kryp, framförgående, budföring, ännu mer apportering och ja vad tusan det nu är mer, vittring säkert.
 
Kul i alla fall att vi nådde upp till uppsatta mål för båda grabbarna - tack för det! Gaston brukschampion i spår och Gunde uppflyttad till lägre i spår och över förväntan uppflyttad till 3:an i lydnaden. Jag var lite tveksam till måluppfyllelsen under sommarhalvåret måste jag säga. När Gunde flurrade runt i sin egna hormonbubbla. Tänk att han kunde landa i sin päls så där lagom till tävlingarna satte igång.
 
Annars flyter det på här i Lekarebo. Jag fick någon form av konstig feberattack igår och låg utslagen i soffan från kl 16.30 när jag landade i den. Idag har jag klarat mig fint på Ipren och migräntablett. Tänk att det är inte alltid helt fel med lite piller i alla fall.
 
Tjo hej - nu är det natta för mig!
 

Kommentarer
Postat av: Anneli

Jag är tillbaka i verkligheten efter semester: STORT GRATTIS! Alltid lika underbart att läsa om er framfart på träning och tävling!
Jag har städat i Cias träningsväskor (som stått orörda i veckor, månader, år... stackars krake är en ren promenadhund...) Du kan få lite konor, spårpinnar och konstig apporter om du vill! Hojta till så vi kan ses nån dag! Kram!

2012-11-03 @ 18:52:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0