Träning pågår!

Herre jösses, jag tränar rutor så jag snart kan döpa om mig till rut. Sen jag skickade in anmälan så blev det lite si och så med träningen vecka 1. Någon, typ jag fyllde väldigt mycket tant. Detta har jag fasat för men nu är det gjort och det märkliga var att jag vaknade upp och kände mig precis som vanligt. Jag har blivit firad av familj, släkt, vänner och underbara jobbarkompisar. Jobbet drog iväg med mig till Syllerstorpett där vi hade diverse aktiviteter för oss som t ex åka fyrhjuling. My god! Hade verkligen ingen aning om hur jäkla kul jag tycker det är att köra FORT! Jag fräste runt i en folkracebil i värsta leran - skitkul! Körde dumper, visste knappt var det var innan men nu vet jag. En riktigt rolig dag hade vi som avslutades med utekväll. Dagen efter den dagen hade vi fest och jag orkar inte med det längre. Var i det närmaste medvetslös hela veckan efter. Men det hindrade inte mitt ruttränande, vi åkte till Mona Kjernholm och tränade ännu mer ruta.
 
Jag frågade Mona om hon trodde det fanns en chans att få till rutan på en vecka. Hon tittade på mig och sa näe, det tror jag inte. Perfekt att säga till en sån som mig. Gissa om jag har tränat rutan. Nå ja, vi får se på lördag...
 
Apportering och fjärr känns ok men, visst vad tusan som helst kan hända när man ger sig in i leken med en flanig flane som knappt kan hålla sig i pälsen emellanåt. Han har tyvärr lagt sig till med att pipa vid platsliggningen. Rikigt, satans frustrerande ska jag säga. Jag kan inte göra så mycket åt det till lördag men sen kommer den grabben att få annat att tänka på vid platsliggning. Det blir hakan-i-backen-grabben-träning HELA vintern. Detta projekt är påbörjat (igen får jag väl erkänna, började med det men orkade liksom inte slutföra) men nu jäklar.
 
Det känns som vi skulle kunna fixa tävlingen på lördag men som sagt Gunde kan göra rutan för en 10:a men oj så väldigt nära det är att få en 0:a. Jag måste få in "stanna" exakt rätt och det är tamme tusan inte så enkelt. Han rusar som en torped och kommer "stanna" nån nanosekund försent så är det FÖRSENT.
 
Gunde, sötnöt fyller snart 2 år, hur tusan är det möjligt? Vad hände?
 
Jag har inte glömt Gaston, han tränar av någon märklig anledning väldigt mycket plats just nu. Så där kul säger han. Vi har hunnit med några spår mellan platsliggningarna och lite annat. Han jobbar minst tre dagar i veckan så han är ju inte direkt understimulerad om man säger så.
 
Nu ska jag lägga mig i soffan och inte göra ett skit mer idag.
 
Hej svejs!
 
 

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Klart att det går att träna in rutan på en vecka ;-) iaf klass 2 rutan :-) det vet jag att ni fixar!

Lycka Till på tävlingen!!

2012-10-19 @ 23:24:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0