Jag har gett uppgivenheten ett ansikte!!!

Spårtävlingen började så bra som den kunde. Framspår och alla pinnar. Gaston spårade så jäkla fint det är verkligen så himla underbart att gå bakom honom när han spårar så. Ena domaren skrev ”snyggt” på upptaget. Då blir man glad!
Vidare till uppletandet - två föremål. Det blåste satan och vinden kastade hit och dit. Jag var glad att han jobbade på som han gjorde. Men visst lite surt kändes det när vi ändå hade fullt i spåret.

Platsen - gick fint.
Stegen - gick åt pipan. Hoppade över två steg på vägen upp och två på vägen ner. Givna 20 poäng åt pipan. Jag försökte ändå tänka, nåja han är ju pigg och alert och det bådar ju gott.

Fria följet - nja, okoncentrerad men vi fick 8,5 o 8.
Inkallningen - jamen då sätter han väl sig igen på ställandet (detta har inte gjort en enda gång under veckan). 7,5 o 7.
Framåtsändandet - skitdåligt! Fint fot, bra utskick, börjar gå fint i trav sen bara ställer han sig och ser ut som en idiot. När jag säger före tänker han ok jag segar mig väl fram till dig då... Jag blev så jäkla arg. Fräste till honom ”att skärper du tamme f-n till dig” och sen kunde han plötsligt springa och sköta hela andra sträckan helt ok. Förutom inkallningen som kunde varit bättre.
Kryp - helt ok. Lättade när han trodde det var slut efter första halten. 8 och 9.
Skall - helt ok. 7 och 7,5. Gastons "tia" här är en 8 så det var ju ingen världskatastrof.
Metall - taskig ingång. 8 och 7,5.
Tung - taskig ingång. 8 och 8.
Hopp - skitbra! 10 av båda.


Jag hade kommit med på tävling idag men ringde och strök mig. Jag insåg att det finns ingen som helst anledning att åka och förstöra en redan usel lydnad med att tävla igen! Bensinen är ju liksom inte gratis heller för den delen och dyrt och tävla är det med. Varför håller jag på med detta?


Mitt favvocitat – det är bara att bryta ihop och gå vidare låg riktigt illa till igår. Jag bröt ihop men kunde fasen inte gå vidare. Det har jag dock gjort idag. Jag har goa vänner som ställde upp så nu har vi en plan Gaston och jag för hur denna veckas lydnadsträning ska se ut. Sen får vi väl se om vi kommer med på tävling i helgen. Är femte reserv. Undrar vad som kommer åt helsicke då – spåret troligen. Ja, jag är bitter!


Gunde var med igår och miljötränades. Passade på att köra ingångar på helt ny plats och plan, vi tränade plats med skott. Jag stod typ framför honom när de sköt och det gick fint. Duktig kille. Han var tamme tusan tröttare än Gaston när vi kom hem igår.


Gunde spårade på fält idag och det gick helt ok. Uppletandet gick jättefint och lydnadsträningen var också helt ok. Han klarar hålla ihop sitt flaniga huvud fast höglöpande Saga var med. Me like!


Nu ska jag tjura vidare. Adjö!


Kommentarer
Postat av: FIA & SIRI

Vi tycker ni är duktiga! Själva så skulle vi (Siri & jag)inte ens hitta ut ur spårupptaget än mindre hitta runt ett helt spår och dessutom hitta tillbaks till bilen och till klubben där tävling håller till.....Sen finns det inte "mobila vattentoaletter" och så mkt toapapper att det skulle räcka åt en sån nervös mattte som jag.

Jag lovar att nästa gång fixar du & gaston det! Vi tror på er!!

KRAM

2012-05-06 @ 22:18:45
Postat av: Ulrika & Tizzla

Tack för hållna tummar och grattis :-)



Det där tredje certet ska ju alltid jäklas men vi vet att ni fixar det! Själva har vi en del att slipa på också så vi lär nog ses på klubben framöver :-)

2012-05-06 @ 22:24:57
Postat av: Anna-Karin

Minns för många herrans år sen då jag bröt ihop och ville ge upp,då sa du något som jag aldrig kommer att glömma. -Det är helt ok att bryta ihop en liten stund,sen tar man nya tag,det måste bara jävlas riktigt ordentligt innan det fungerar.

Du hade så rätt!!

Det kommer att funka när det jävlats färdigt.

Anna-Karin

2012-05-08 @ 07:57:40
URL: http://www.vildaokaos.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0