Var, jag undrar bara var???

Var ända in i helsicke ska jag hitta energi? Letar hysteriskt hemma, på jobbet och i skogen. Näe, borta!

Satte mig i köket med en kopp te och funderade lite. Då kom den farandes genom en svart, fyrbent grabb som smidigt flög upp med frambenen i mitt knä och tjagglade loss på mitt öra. Öh, hörre´kom igen nu va! Sitta här och dega, jag finns ju. Vem, jag säger bara, vem? kan motstå dessa bruna ögon som kikar under luggen han inte har. Inte jag i alla fall.

Jag snodde på mig kläderna och så gick vi till skogs. Grejade lite med uppletande och sen klättrade de på alla stenar de såg. En liten lek deras fd dagmatte lärt dom. Kul grej, speciellt när båda försöker knöla sig fast på samma sten. Liten sten, stora hundar - det ser rätt kul ut. Ska ta kort på det en dag när jag lyckas komma ihåg att ta med kameran.

Så, nu känns allt bättre igen. Herre gud vilken tur man har de där svarte.

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0