Vart jag mig i världen vänder...





Korten ovan, tagna av Gustav Levinsson (tack för att du skickade dem). Av två deltagare i leken ser det ut som att en är hyfsat engerad och den andra försöker likna ett kylskåp... Ser lika tråkig ut i alla fall.

Förra veckan tyckte jag var helt crazy men jämfört med denna veckan så var den rena barnleken.

I måndags jobbade Gaston och ett av besöken tog energi av både mig och honom. Jag hoppas att vi lämnade personen i bättre sinnestämning än vad vi kom till. Det kändes så i alla fall. Åh, vad jag skulle vilja kunna trolla med knäna ibland. Att bara kunna knäppa med fingrarna så att allt vad ångest heter är borta men så enkelt är det ju inte. Tror dock Gaston trollade bort en timme i alla fall.

På kvällen tränade jag och Martin lydnad. Knappt jag minns hur det gick. En sak kommer jag ihåg och det var att Gaston återremitterat ordet ligg till sin hjärna. Tack för det!

Tisdag var det jobb för Gaston men det var ett för honom lugnt pass. På kvällen var det dags för Gunde och mig att åka på kurs. Tyvärr var inte jag på topphumör och det gynnar ju ingen träning. Malde på med fritt följ för länge och näe, det blev inget bra för Gunde alls. Det blev mycket väntan för honom med och även om han ligger lugnt och väntar så laddar ju även en liten flatteflane. Äh, den träningen läggs till handlingarna. Får vara mer fokuserad nästa gång och tänka på rätt saker istället för massa skit som for runt i hjärnan.

Igår så hade grabbarna en hemmadag. Vi gick en riktigt lång sväng i skogen med diverse påhitt av den där matten. Vi blandade friskt mellan lydnadsmoment, klättra på stenar och uppletandeövningar. Kul sa Gunde som undrade varför inte alla träningspass kunde vara så här (ärligt så slog den tanken mig med).

Idag har Gaston jobbat järnet i en grupp där vi hade så himla kul. Jag älskar när de gamle skrattar så där från hjärtat ni vet. Vi skulle få Gaston att inte sno godis ur händerna. Det gick ruskigt bra med de flesta men så finns alltid den där lilla söta damen som tycker synd om Gaston. Han ser ju så ledsen ut. Gissa hur snabbt det tar för Gaston att lista ut vem han ska rikta in sig på. Jag kan säga så här, han fick en tredjedel av normala fodergivan ikväll. Gud, han kommer sluta som en julgris om vi ska hålla på så här. När vi hade gått varvet runt två gånger med att träna ta-godis-på-varsågod så fick de träna honom i lite olika andra grejer och när det gått en timme så var både jag och Gaston helt slut.

Efter långpromenad med husse ligger två trötta rackare i varsin sittpuff och sover djupt. Gunde har ju varit hos dagmatte/husse idag och det är tröttande det med. Jag har städat hela jäkla huset och sitter här. Ska strax masa mig in i duschen tänkte jag - om jag orkar.

Angående överskriften så har jag fått dille på den låten av Björnstammen. Jäkla låt att fastna i skallen.

Hej svejs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0