Jaha, så var det slut på denna helgen!

Många härliga promenader har det varit denna helg. Vilket fantastiskt väder och vet ni när vi var och spårade idag så såg vi årets första tussilago. Var hade jag kameran då? Nej, det går inte ta vetiga kort med min mobil, den har snudd antikvärde så det blir inget fotobevis.

Vi började med uppletande och det verkade som Gunde knaprat i sig något idag. For som en jäkla raket och tuggade INTE. Spåret var däremot ingen upplyftande historia. Han började fint sen vet jag inte vad som hände men han spårade iväg så fint men inte där spåret gick. Why??? Fick hjälp tillbaka och ja, äh, jag måste sätta mig ner och fundera över det hela, för det här känns inte ok.

När vi var på kurs i tisdags så talade Gunde om att Saga är på g att börja löpa. Igår hade Saga träffat en annan hane som också hade uttryckt samma sak. Knuffa var i höglöp och ja, min flurrige tonårsgrabb hade väl fullt upp att trycka in löplukt i snoken så vanliga, töntspår är väl inte högprioriterat antar jag. Konstigt att uppletandet funkade som det skulle?!?

Gaston, ny taktik vid uppletandetrutan idag och tji hu vad det gick undan. Hyfsat fin i munnen var han med. Spåret var knöligt men han tog sig runt och hade alla pinnar med sig hem.

Tänkte se om Gunde skulle kunna tänka sig lite positionsträning innan han nattar ner sig (med andra ord, få se om JAG pallar innan jag softar loss i soffan).

Ny vecka och jag hoppas det kommer regna ner tålamod över mig. Jag har brist på det känner jag.

Hej svejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0