Ibland blir det bara för mycket.

HV:s förlust fick min kropp att reagera med en hiskelig förkylning. Jag är säker på att det var den som satte ner hela immunförsvaret. Vaknade i torsdags och var förkyld helt enkelt och igårkväll var jag i det närmaste döende i förkylningen. Jag har i dagarna tre stått på äldremässan på Elmia. Lite segt att stå tre dagar men det ger oerhört mycket att få prata hund med så många människor. Vi har fått många förfrågningar jag och den andra tjejen som jag jobbar med. Det har varit allt i från vad vi gör, hur vi utbildats till att vi ska hålla information och utbildning. Riktigt jäkla häftigt kul!

Så här såg några av Jönköping kommuns posters ut. Den om sol och värme vann hela posterutställningen - kul!



Bara vår...


Jag skulle varit på after work just nu med mina jobbarkompisar. Blev inget med det. Jag har däremot allvarliga planer på att ta anställning som clown, snyggare snok än min får de leta efter. Alternativ två är att söka någon roll inom teatern (vilket jag skulle tycka vara skitroligt på riktigt), jag skulle kunna spela medvetslös utan att ens göra mig till.

Imorgon hoppas jag att jag vaknar pigg och alert så jag kan åka på heldagskurs på klubben. På dagen är det angående lek och då ska Gunde vara med :) och sen fortsätter det på kvällen med föreläsning om stress. Mannen som skall föreläsa heter Tobias Gustavsson. Jag ska visst veta vem det är men ni vet minnet, det är fullt sedan länge.

Jag måste bara skriva en sak till, vilka underbara människor vi har runt omkring oss som hjälper oss med våra grabbar. Anders underbara mamma har haft Gaston i dagarna två. Igår åkte jag hem med en kasse med vårblommor som hon tyckte vi behövde och idag fick jag med mig crepes till fredagsmys. När jag hämtade Gunde så hade den underbara familjen (misstänker att det var ena hälften som hade gjort mesta jobbet) bakat bullar så vi med oss en STOR påse hem. Kom inte och säg till mig att det inte finns änglar som traskar runt på denna jord. Jag har några såna runt omkring mig.

Ska försöka komma igen efter svår HV-förlust och grym förkylning. Vi höres!


Kommentarer
Postat av: Malin

Hej på dig. Tittar in till dig ibland och blir glad av dina inlägg. Jag är ingen jättehundälskare men blir glad av ditt engagemang för dem. De verkar helt fantastiska och de måste vara glada att ha dig och dina nära som familj. Jag tycker också att det är underbart hur du arbetar med hundarna för de äldre i kommunen. Jag vet att de ger sååå mycket för en del. Fortsätt med det.

Ha en fin torsdag.

Glada hälsningar Malin

2012-03-29 @ 15:14:46
URL: http://heltvanligamalin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0