Stanna tiden - två veckor av mina underbara semesterdagar är snart over and out.

Får tiden gå så här fort? Första veckan på semestern var vi som två zombies. Vi började väl kvickna till där vid onsdagen ungefär. Då bjöd vi hit Gundes härliga dagisföräldrar (eller vad tusan det kan heta). Hur som helst, de är snudd på för bra för att vara sanna. Men de finns och Gunde blev superglad när de dök upp hemma här hos oss. Hans bästa bara kommer. Vi hade en skitmysig kväll ihop.
 
På torsdagen hade vi repat energi och tog husvagnen och for till St Annas skärgård. Där ska det vara fint hade vi hört och det var det. Mysigt på alla sätt men vi hade ju liksom ingen tur med vädret om man säger så. Varmt som satan men mul lika med värsta åskovädret så hela husvagnen gungade. Vi har icke åskrädda hundar kan vi konstatera efter den natten. Jag hann inte ens tänka e i ett mellan åska och blixt eller om det var tvärtom. Herre jösses vad det smällde och small. Vi fick ett rätt häftigt möte när vi närmade oss campingen he, he, he.
 
 
Vi åkte på spaning i skärgården och besökte bland annat Söderköping. Skittrevligt och till Anders lycka fanns det slussar där. Vi hade liksom åkt vägen förbi Bergs slussar på vägen så jag och hundarna tyckte väl att vi hade sett färdigt på slusseriet. Nåja, jag tyckte det var urmysigt till någon vänlig själ upplyste oss om att de sett en svart huggorm precis där vi gick med hundarna. Jag dog och återuppstod samt flydde med hundarna all världens väg. Himmel och plätter. Anders som är min totala motsats  när det gäller slingriga äckliga ormar gick och tittade på den. Hur f-n är han skapt?
 
När jag stod där och pustade med hundarna tätt intill mig så säger väl nästa människa oj, titta där slingrade det in en orm i muren EXAKT DÄR JAG STOD. Då fick det vara nog med Söderköping - god bye, adjö ses aldrig mer. Två ormar på mindre än 10 meter, då undrar jag var resten av den släkten låg och spanade...
 
Vi hittade en av Sveriges sista telefonkiosker, så fin.
 
Hundarna och varit med hela dagarna och fått se både det ena och det andra. Lite träning hann vi med. Jag skulle bland annat träna haka i backen med Gunde hade jag tänkt. Fatta när jag vänder mig om för att se vad Gaston gjorde och fick se det här:
 
 
Jag såg hur det rök från hjärnan på Gaston när han fullständigt vrålade - HUR SVÅRT KAN DET VA´?
 
Ja kära nån. Jag har inte tränat haka ner på Gaston på säkert två år men det satt där i urhjärnan någonstans. Undrar om Gunde någonsin kommer förstå vitsen med detta?
 
Vi har hunnit med att träna lydnad med Martin och Emma. Gaston flyger runt på lydnadsplanen och jag fattar ingenting. Jag snor ju som bekant ideer hej vilt när det gäller hundträning. Jag lever efter mottot - varför göra om hjulet två gånger. Jag menar har någon smart människa räknat ut nåt som låter kul så är det fantastiskt bra för såna som mig som har brist på fantasi. Hur som helst jag lät Gaston gå långa sträckor fot för att sedan sticka och ta externbelöning (tack E om du läser detta, det var från dig jag snodde idén). Det var annorlunda träning sa Gaston trevligt eftersom han fick äta vom gånger flera.
Gunde var mer som vanligt. Han gjorde några ingångar på plan där han skötte sig riktigt bra. Sen har jag specialtränat att INTE sätta sig ner när jag kommer tillbaka efter ställandet. Jag har ALDRIG sagt sitt till honom i det läget men så fort jag kedjar det momentet med något annat så räcker det att jag ställer mig i fotposition bredvid honom så åker rumpan ner. Hur som helst, träningen hade gett resultat och han fixade att jag kedjade ställande och därefter direkt läggande under march. Det är ju alltid lika spännande och se om Gunde lyssnar på vad jag säger eller om han gör det han tror att jag säger. Men det gick finemang.
 
Igår var vi och spårade med hela gänget (alltid kul när vi kan få till ett träningspass där alla kan vara med under semestertider). Det började ju givetvis regna satan men hundarna fixade spåren bra. Gunde gick ett av sina bättre. Skönt.
 
Jag är modig, har anmält Gunde till lydnadstävlingen som är hemma 5 augusti. Gulp. Tänker så här, då är ju det i alla fall i känd miljö... Vad tusan, klart vi fixar det! Skrev JAG det???
 
Hej hopp!
 
 

Kommentarer
Postat av: Helene o Poppy

Underbar bild på Gasse! Han måste tycka att Gunde är verkligen trög! ;-) Får vi höra en liten rapport om nästa spår åxå framöver! ;-) Kör hårt!

2012-07-12 @ 22:20:41
Postat av: Fia & Siri

Go for it !! Klart att du & Gunde fixar det! Vi håller tummar & tassar för er! Lycka till!

2012-07-14 @ 15:15:25
Postat av: Anneli

Vad synd att ormarna fick er att fly från Sörping - då missade ni deras brömda glassrestaurang, Smultronstället! Ett besök där och man slipper (?) äta både lunch och middag den dan...! ;)

2012-07-19 @ 09:52:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0