Dagen började som en satans måndag, fast det är tisdag...

Dagmatten kan inte ha Gunde pga personliga skäl och detta måste lösas inom en vecka. Svinenkelt - NOT! Därav en sömnlös natt vilket i sin tur då ledde till att jag möttes av en spegelbild som lika gärna kunnat ge mig en hjärtinfarkt. Herregud, får man se ut sån. Jag försökte att få Anders att säga att det är helt ok att stanna hemma när man ser ut som man hoppat ur tavlan "Skriet" eller rättare sagt "Skriet" är vackert jämfört med vad jag såg.
Ingen medkänsla där inte, åk!

Med ett huvud som värkte och med släpande steg skred då "Skriet" in på jobbet. Av alla medkännande korta ögonkast jag fick så förstår jag att jag verkligen måste sett för jäklig ut. Blä, vilken satans skitdag tänkte jag. Men - när jag väl kom ut på ett av "mina" äldreboende så kändes det genast lite bättre. Alla dessa fantastiska människor som jag får träffa.

På eftermiddagen var Gaston och jag tillsammans på ett annat äldreboende och same, same but different. Varför denna vändning av humör? Det kan ha berott på god stöttning från en annan vän som kom med ett strålande förslag som jag själv bara nuddat vid. Jag tänkte så här, har vi, båda två, tänkt samma tankar kan det inte vara fel så kanske om jag har en satans tur löser det sig med dagmatte. Håll era tummar!

Jag avslutade dagen med att glida runt på bibblan. Ett jäkla bra ställe att vara på när man mår si så där. Nu tänker jag inte på min skräckupplevelse på morgonen utan att jag blivit attackerad av lunginflammation från ett håll och förkylning från två andra. Alltså nu rinner min näsa likt en fontän. Vilken tavla kommer jag vakna i tomorrow?

Hej svejs!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Vet inte hur stor efterfrågan det är i jkpg men vi hittade våran dagmatte på grannar.se.. Vi la ut en annons och fick hur många svar som helst och det var rätt lätt att lista ut vilka som var värda att kontakta. Och nu har vi världens bästa! :)

2012-02-08 @ 14:40:58
Postat av: Anki o labbarna

Vissa dagar går totalt allt åt skogen! Men du glädjer oss med din förmåga att berätta och det är i alla fall jag glad för. Du lyckas på pricken beskriva vad man själv känner ibland. Hoppas det löst sig med dagmatte.

Kram

2012-02-08 @ 20:24:12
URL: http://ankislivplandet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0