En liten fjuttig pinne från championatet!!!

Framspår! 6 pinnar och slut. Fullt på uppletandet i en ganska lurig ruta som är som i en gryta där de måste upp för en slänt för att komma åt bakkant. Inte ett enda tugg!!!

Plats - kolugn. Hunden bredvid, en liten söt malletös vände sig helt om och låg med nosen mot skytten. Gaston sket fullständigt i det. Hur skönt kändes inte det???

Lydnaden - ja först det som jag är riktigt glad över. Fritt följ 9 o 9,5 - BUSKUL! Inkallningen 8,5 o 8,5 lååååångt ställande men han LA sig! Jag tyckte han kunde tagit i lite mer om jag får tycka... Framåtsändandet 6 o 7 - med tanke på hur det såg ut i våras så ser jag en klar förbättring. Han ökade på takten när jag hjälpte honom med ett dk åt båda hållen. Hans inkallningar här var ju inte de roligaste jag sett men skitsamma. Kryp - 8 o 9 helt ok.

Det jag blev riktigt sur på honom för var stegen - NOSAR på varenda steg. Vad tusan...

När han skulle hämta tungapporten så fick han något stick i rumpan precis när han ångade iväg och det störde honom jättemycket. Han tappade tungen, som tur var inte på sina tassar. Äh, lydnaden finns det mycket att göra med. Alltså, som ni alla är så jäkla trötta på att höra men, om inte om hade funnits... så hade vi haft championatet idag.

Nu ska jag ladda om till imorgon. Undrar vad han säger om att tävla två dagar i rad flanen. Kul hoppas jag!!!

Hej hej!

Kommentarer
Postat av: Helene o Rimma

Kör hårt! Håller tummar o tassar! KRam!

2011-09-10 @ 20:11:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0