Trots en riktigt grå äckeldag - kalaskul i spårskogen!

Vi, jag, Martin och Emma träffades kl 10.00 och då småregnade det och var helt grått. Supertråkväder helt enkelt MEN inte tusan vet jag men det passade mister Gunde perfekt. Vi började med uppletandekorridor och Gunde rasslar ut - två skick, två grejer. What!
Saga, lilla prinsessan som är 6 månader fixade också två grejer. Så härlig liten tjej som lyser upp tillvaron med sin glada kropp. Knuffa och Gaston - tja, en dag på jobbet liksom. Härligt att se Gaston galoppera runt som vanligt. Phu!

Efter uppletandet fikade vi och det blev lite väl länge. Lätt hänt när man börjar lösa världsproblem ute i skogen. Ja, ni vet ju hur det är. Hur som helst lilla Saga tuffade iväg, hade lite bekymmer innan hon fäste på men sen gick det finemang. Tog sina pinnar och viftade på sin glada svans. Himmel vad jag tycker om denna lilla söta fröken.

Sen var det Gunde. Han har ju spårat lite si och så det sista och idag ställde jag in mig på att det säkerligen skulle krångla eftersom det hade legat länge och väl men icke. Det passade väl grabben perfekt. Han har aldrig spårat som idag. Jag studsade runt i skogen och blev alldeles varm hela jag så glad blev jag. Han plockade pinnar och spårade i vinklar, inga busspårningar ur bild där inte. Jag fattar inte vad som hänt. Skiter i vad det är med och är bara glad.

Återigen med risk för att vara tjatig Knuffa och Gaston - kalasduktiga! Rutinerade jyckar som nosar på och plockar pinnar som andra plockar svamp i bästa svamptider. No problemas.

Det var tre nöjda hundförare som åkte hem och fem lika nöjda hundar.

Sen fick jag ett ryck och letade upp mina stavar och fjäskade lite för Myran så hon hängde med till skogen. Måste ju smyga lite när jag inte motionerat på evigheters evighet. Vi stavade iväg 5 km med två glada flattar. Tror ni inte då att vi på denna ensliga väg mötte två bilar plus två gående människor. Så gick det med det smyget.

Få se vad min kropp säger om detta påfund imorgon.

Hej svejs!


Kommentarer
Postat av: Anki och Labbarna

Hallå!

Läste om veterinär besöket med Gunde, härligt att det inte var några problem mer än de du visste! Jag har samma problem och annalyserar gärna i förtid... SUCK! Låter som ni haft en kanon dag. Koncentration?? Vad är det? Tänkte hänga på Fia till klubben och försöka ta tag i den biten.. Fniss! Så ser du någåt brunt som rusar förbi med något efter eller någåt brunt som studsar upp och ner så är det bara jag som tränar med Asta!!

Japp det blev en tik valp kvar här hemma en liten Greta som M ska träna med är det tänkt!

Kram på dig

2011-11-20 @ 20:45:22
URL: http://ankislivplandet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0