På en skala ligger Gaston längst ner, faktiskt under längst ner till och med.

Tänk alla svordomar som finns - så arg blev jag idag. Spårtävling i Boxholm som börjar med plats. Gött, tänkte jag, så är den klar. Eller hur?!? Gaston, FEM år reste sig för första gången på platsen och gick fram till en schäferbrud och flirtade. Förbannade hund! Jag har haft kognitiv beteendeterapi i fem år för att komma över Matisse som gjorde samma sak när han var 4 år. Det terapiarbetet är nu bortkastat. Tack för det pucko-Gaston!



Den här veckan har verkligen varit allt annat än rolig men idag var det tamme tusan droppen. Jag är otroligt glad över alla goa medtävlare som sa jättesnälla saker (som jag just då inte var direkt mottaglig för men nu känns det gott att de var så snälla).

Tur man har sina vänner säger jag bara. Utan dom hade Gaston i denna dag varit en före detta brukshund men ALDRIG i livet. Ett satans cert till ska han ha om det så är det sista jag gör. Tyvärr Gaston så kommer ditt liv framöver inte bli vad du är van vid. Ni vet "think outside the box" he, he, he. Glöm det, Gaston kommer paketeras in, slås in i presentsnören och ska vara jäkligt glad om han någonsin kommer ur det paketet igen...  Träningen påbörjades redan innan vi åkte från Boxholm och den kommer den kärlekskranke helpuckot Gaston få leva med länge, länge... Så går det när man gör felval i livet, man får stå sitt kast.

Hoppas ni haft en bra dag!

Adjö!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0