Vad fjuttigt det blev...

Vad är min oro för vår lilla Gunde i relation till vad som händer i Japan. Jag kan verkligen inte ta in vad som har hänt. Jag ser ju bilderna men fatta att kanske 10.000 personer bara försvinner hux flux i en jäkla våg. Så fruktansvärt hemskt.

Vi har det så himla bra där det värsta som hänt på åratal är stormen Gudrun... Man får sig en tankeställare.

Idag har vi varit och spårat. Provade lillfisen igen. Det gick så där men Martin och jag är rörande överens om att det kommer, det kommer... Sista biten gick rätt hyfsat. Hans lilla nos förstod liksom inte vad den skulle göra, den hittade roliga kottar, pinnar, små andra grejer och rätt som det var en liten ostbit. Mitt i skogen?!? För att inte tala om när han hittade burken med kattmat. Surprise!

Gaston var helt sjukt duktig idag. Drog iväg som en raket och låg i som en tok. Tuggade på pinnarna och var precis som vanligt. Phu!

Knuffa - hade ett jätteknöligt spår men fixade det galant. Det var barmark, snöig mark, jättedjup snöig mark, is och så lite hagmark i slutet. Duktig tjej!

Snacka om djur i bur... I väntan på spår skulle man också kunna säga!



Gunde han somnade


Igår var Gunde på sin valpkurs. Han är så söt. Jag tycker han sköter sig bra. Håller lite koll på var jag är. Det är ju ruskigt spännande med de andra valparna men han sticker inte dit. Puddinghund!

Gunde vid SIN ryggsäck!



Kolla vad söta de är. De trodde det var jag som kom hem från jobbet men tji fick dom!


Det var bara grannen som körde förbi.

Nu ska jag fika och ladda energi. Sen ska Gaston duschas. Helt onödigt enligt honom. Absolut nödvändigt enligt mig. Kan inte lukta skunkhund på jobbet. Måste lukta fräscht. Så är det.

Hej hej!

Kommentarer
Postat av: FIA, SIRI & WIRRA

Ja du ... helt klart att man får sig en funderare när sånt händer som det gjort i Japan.



Kul att det gick bra med lill trollet på kursen.

Siri håller med Gaston ang detta m badandet.. inte alls nödvändigt. Önskar att jag hade ett badkar/större dusch för då hade tjejerna fått säga va dom ville men då hade det blivit stora baddagen m schampo & balsam idag.

2011-03-13 @ 17:49:42
Postat av: Helena Svensson

Hej! Nu har jag läst upp mig på de senaste veckorna ; Oj vilken period du/ni har haft med oro o väntan.. usch.. Nu hoppas vi att lilla Gunde håller sig frisk o kry :) Många kramar från oss

2011-03-14 @ 08:05:13
URL: http://www.helenashundliv.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0