Spår i Djupedal

Idag har grabbarna spårat och gjort uppletande. Lite rörigt för Gunde när jag blandar ihop det samma dag men det gick i alla fall ok.

Gundes spår låg typ en timme och jag chansade och la två pinnar i det. Första pinnen nosade över och förbi men andra stannade han vid så jag hann peptalka lite och jippi han tog upp den och lämnade den till den glada matten.
Söte Gunde.

Gaston han var okoncentrerad vid påsläppet (så förvånande eftersom hela han är som en okoncentrerad atombomb just nu). När han väl var i spåret så gick det bra. Gaston uppletande - KANON!

Ida fick ett specialspår som hon tyckte var skitkul, jag gick ut och stannade efter 100 meter, stod still 5 minuter (som känns som en jäkla evighet för en typ som mig att bara stå... försökte tappert mindfulnessa lite men jag är nog inte riktigt skapt till det). Efter 5 minuter traskade jag vidare 100 meter och stod ytterligare 5 evighetslånga minuter och sedan traskade jag iväg 100 meter igen för att ligga dold när Ida kom fram till trasan som låg där och sen kampade vi loss. Ja, som sagt Ida tyckte det var skitkul och jag är ju i och för sig jätteglad för det men tålamod är en dygd när man ligger under en granjäkel och hela skogens myggor är överlyckliga över att hittat ett offer - myggbett i massor. Knuffas spår gick bra och Moggens vet jag inte för jag var tvungen att sticka. Fotboll som kallade. Myrans Mariebo spelade 1-1. Synd att de inte vann för då hade de klättrat lite snyggt i tabellen. Men de kämpade på bra tycker jag, opartisk som vanligt.

Hej svejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0