Det är alltid mörkast före gryning...

Så är det, man måste ner i bitterträsket innan man kan börja resan uppåt igen. Jag har som en liten minisemester nu med fem dagars ledighet. Så himla skönt. I torsdags var vi på fotboll och såg Mariebo åka ur Svenska cupen med dunder och brak. Jag, som den partiska morsan jag är, tycker tjejerna kämpade på bra. Två mål kom efter märkliga domslut, en hörna och en frispark som det vete sjutton var riktigt rätt dömt men men. Thats life

På grund av denna fotbollsmatch fick jag en sån där räkmackegång vad det gäller spårträning. Det är så underbart skönt att bara få komma och varsågod, där har du Gundes spår och där borta ligger Gastons. Tack Martin och AG. Spåren gick illans bra. De hade dessutom tänkt ut lite busigt till Gaston som blev superbra. Hans sista träningsspår var ju katastrof. Lillfisen han stuffade runt där i sitt spår och hittade en fantastiskt god kattburksmat i slutet. Va? Helskumt, han kan inte för sitt liv begripa hur detta går till. Ännu mindre nu när vi liksom bara parkerade bilen, gick ut och hittade ett märkligt spår som han fick följa och där bara låg den, burken... mitt i skogen.

Igår gjorde vi följande:




Goa fina Eva och Magnus hjälpte oss att måla om huset. Färgen tog slut så en halv vägg är kvar att måla. Fattar ni, sommarens projekt avklarat på en dag. Hur återgäldar man sånt?

En riktigt jäkla go skjuts upp ur träsket var ett samtal jag fick i onsdags. Jag lämnade in en intresseanmälan om ett jobb som jag aldrig i livet trodde jag skulle vara i närheten av att få. Nu vill dom träffa mig. Fatta vad en sån sak gör för självförtroendet. Ena stunden tänker jag hurra, det är inte klokt, de vill prata med mig, jag kanske inte är helt hopplös då. Nästa sekund åker självförtroendet hiss till bottenvåningen och hjärnan tänker gud i himmelen, de kommer upptäcka att jag är en bluff som inte kan ett piss. Dessa tankar tänks i samma hjärna - märkligt.

Värmen och en höglöpande granntik tar snart knäcken på Gaston. Gunde är glatt ovetande om vad som sker i Gastons hjärna. Tack o lov, nästa gång hon löper så kommer det vara två som vet vad som händer och sker i grannhuset. My god, måtte jag då vara i en positiv fas i mitt liv så jag bara kan skaka på huvudet och le åt mina pojkar. Finns den Ing-Marie???

Snart in i duschen för att sedan åka och grilla! Hundarna ska få sig ett dopp på vägen tänkte vi. Gunde, fegisen doppar sig bara lite, simma?? Näe tack, inget för mig sa han och gick upp sist vi försökte. Precis samma grej hade jag med Matisse. Han var också övertygad om att sjöodjuret finns just i den sjön som jag försöker få honom att simma i. Goe lille Gunde. Gaston, min badpojk han simmar glatt omkring oavsett sjöodjur eller inte. Goa killar dom där två.

Hej hopp, simhopp!

Kommentarer
Postat av: Sofie, Zimply, Bonuz & Ezzet

Åh vad kul med jobbintervju!!! Om de INTE väljer dig gör de ett STOOOrt misstag! Fast det kommer de nog inse själva så fort du kommer dit!



Härligt att spårandet går så bra med grabbsen! Det där med sjöodjur vet vi ju en hel del om i den här familjen... Det är inget påhitt, de finns verkligen på riktigt!!!



Kram på er!

2011-06-04 @ 21:46:38
URL: http://www.zimply.gundogs.se
Postat av: Anki och Labbarna

Härliga du! Inte kan någon missa att ge dig ett jobb?! Vad spännande. Alltid lika roligt att läsa vad du skriver, du har en stor förmåga att förmedla situationer. Trevlig kväll på dig!

Kram

2011-06-04 @ 22:11:02
URL: http://ankislivplandet.blogspot.com
Postat av: Sofia och Pep

Alltså, jag har rätt så dåligt samvete då vi två gåger den gågna helgen har svischat förbi Jönköpingstrakten utan att kika in och säga hej - förlåt! Vi har besökt uppfödaren och tränat med Pep hela helgen, super kul!

Du det där med intervju låter ju hel-lajbans! Måtte de välja dig, vem kan motstå liksom???

Du vi måste snackas vid någon dag, det händer grejer på vårdhundsfronten...Sist jag försökte ringa dig så gick det ju sådär... nu måste jag få en nummeruppdatering ;)

2011-06-07 @ 20:50:24
URL: http://www.pesojo.com
Postat av: Bittan

VAD GLAD jag blev att du "kommit fram igen" ;-) Jäklar vad snabbt det gick med huset....vi har hela vårt kvar, kanske en bra ide´att bjuda hem till målarfest! När du beskriver Gunde så tänker jag på våran gamle Jåker....otäckt otäckt, men när väl 25-öringen ramlade ner önskade jag att det funnits liiiiiiiite kvar av den första skräcken för sjöodjuret ;-) LYCKA TILL på jobbintervjun & ge den där goe Gunde en STOR PUSS på hans söta näsa! KRAM/Bittan

2011-06-09 @ 06:24:16
URL: http://www.bez-amis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0