Skön helg!

Igår var det helt konstigt. Jag hade inte en enda grej inplanerad på hela dagen. Jag blev så paff över detta så jag fick absolut ingenting gjort. Skitskönt! Låg i soffan och kollade på fotboll, WM damer om någon missat detta. Vi upptäckte att vi var tvungna att åka och handla framåt kvällen så då tog vi jycksen och gick runt Munksjön. Det är definitivt inget vi gör varje dag, varje vecka eller ens varje år känns det som. Nyttigt för de svarte. Gunde han tassade på och tyckte det var mycket intressant att kika på typ joggare, vanliga Svensson som gick, mindre vanliga Svensson som lullade fram, fiskare, cyklister och lite annat smått och gott.

Idag hade vi däremot planerat in en sväng i spårskogen. Min fine lille Gunde han tassade på i sitt spår som vi tror var ca 225 meter (Martins ord, jag hade nog dragit till med mer men ja, ni vet...). Han hade två pinnar i sitt spår och fatta den glädjen när han markerade båda två. Lillfisen är på gång.

Gaston gjorde ett kalasfint upptag (phu, förra veckans var i det närmaste obefintligt) och sen spårade han på så jag svettades som en jag vet inte vad när jag väl var vid spårslutet. Det gick himla bra för Mogg och Knuffa också. Det känns nästan lite märkvärdigt detta att JAG la spår till våra goa fina träningskompisar som ligger på ANDRA reserv till SM. Jag änskar verkligen inte någons olycka men kanske några tikar skulle kunna börja löpa bara lite så att Knuffa får en chans att komma med. Kanske någon som egentligen inte alls har lust att åka till SM men känner sig tvingade när de ändå kommit med. Jag hoppas så för Martins (och våran) skull att de får möjlighet. Fatta vad häftigt det skulle vara. Gissa vad vi pratade om på fikat :)

Lilla Ida var också med idag och spårade men hon grejade lite med annat så nu blir det till att backa i spårträningen för M. Han kommer fixa det galant. Med tanke på att den mannen inte tävlat eller hållt på med hundträning på det sättet som vi tävlingsnörd gör så är han himla duktig. En jäkel på att lägga spår dessutom. Kul att han hittat till vårt spårgäng tycker jag.

Här kommer två killar och går... Ser ni vem som är vem?

Märkligt jag ville ha en liten hane när jag köpte Gaston, gick så där och nu när vi slog till på Gunde så verkar väl han också skena iväg. Är det något i Lekarebo? Det stämmer inte när man tänker på våra tjejer som är uppvuxna här och definitivt fått längden efter sin mor. Hm. Får klura lite på det där.

Hoppas ni haft en kul helg! Som t ex Ulrika och Fia. Grattis säger vi till dom duktiga lydnadsekipagen Ulrika och Tizz som fixat två första pris på två dagar samt Fia och Siri som var så nära ett första pris - en sketen poäng ifrån. Snubblande nära succe som han säger Gardell. En seger sig att du tävlar Fia!

Hej och hå!


Kommentarer
Postat av: Camilla med flock

Vill börja med att säga TUSEN TACK för dina gulliga ord i vår Gb, jag är så glad för min lilla Pingla ;0)) Så nu har jag även uppdaterat mig på din härliga sida med dina lika härliga vovvar. Lycka till med allt ni företar er så kanske vi ses på något prov i höst. Kram Camilla med flock

2011-07-04 @ 11:16:47
URL: http://www.starflats.se
Postat av: Ulrika & Tizz

Tack för grattis.. det var en skön känsla och jag tror att den snart infinner sig hos er igen!



Vi håller tummarna för Martin..PUH minns hur pirrigt det var att göra vet.besiktningen som 1-a reserv i Västerås!!!

2011-07-04 @ 12:15:07
URL: http://www.12tassar.blogspot.com
Postat av: Helena, Baidoff, Spira

TACK snälla för grattis! Ses vi inte snart?! ska du inte ut på turné till västkusten eller nåt? :)

Hur som helst önskar jag dig en skön sommar!

Kram Kram

2011-07-04 @ 23:54:21
URL: http://www.helenashundliv.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0