Oro!

Gundes syster är avlivad på grund av en njursjukdom, RD-pnp. Känns så där... Så himla tråkigt för valpens ägare, för uppfödare och hanhundsägare och för oss som har syskonen. Oron finns ju där. Jag är ju dessutom lite lätt hypokondriker så ni kanske kan räkna ut hur läget är här just nu.

Vår lille Gunderklump som naturligtvis också dricker massor av vatten och har gjort sen han kom hem. Att han sedan är pigg, växer och verkar må jäkligt gott är en annan sak. Jag bestämde mig igår för att nu är det som det är och det är bara att gilla läget. Idag slog paniken till och jag har beställt tid hos veterinär. Den undersökningen är för att jag ska sluta hispa. Jag antar att skitsjukdomen kan slå till även i ett senare läge i Gundes liv men huvudsaken är nu att få veta att han är helt ok nu i alla fall, punkt slut.

Så man kan säga att min hjärna är full av dessa tankar. Jag som var så glad över att tagit beslut att ha kurs ihop med Helene och kände mig heltaggad för det. Det liksom försvann...



Kommentarer
Postat av: Anki, Lea och Chokladbollarna

Usch vad tråkigt att höra.. Håller tummarna för att det inte är något med Gunde!! Jag hade gjort samma sak som du.

Kram Anki

2011-02-22 @ 19:00:30
URL: http://ankislivplandet.blogspot.com
Postat av: Sofie, Zimply & Bonuz

Fy vad tråkigt och hemskt! Man planerar, väntar och längtar ju såå på att få hem sin valp, att sen behöva ta det hemska beslutet att ta bort den, fy så fruktansvärt, stackars människa!



Förstår absolut att du vill kolla upp Gunde, skulle också bli jättenojig! MEN, det är säkert inga fel på honom, han kommer vara pigg och glad och inte försvinna förrän han är en gammal gammal gubbe!



STOR KRAM till dig vännen!

2011-02-22 @ 20:54:35
URL: http://www.zimply.gundogs.se
Postat av: Ulrika

Nä usch o fy vad ledsamt :(



Håller tummarna för att Gunde är helt frisk och kry!!



Kram från oss

2011-02-22 @ 21:54:55
URL: http://www.12tassar.blogspot.com
Postat av: Karin Menta & Luna

Ja fy tusan! Ibland funderar man på om det är värt det, med alla gånger man oroat sig men de flesta gånger är det ju faktiskt i onödan så det är bara att hålla tummarna att det är det den här gången också.Puss på pojkarna från oss i Örebro.

2011-02-22 @ 22:51:30
Postat av: Karin Menta & Luna

Ja fy tusan! Ibland funderar man på om det är värt det, med alla gånger man oroat sig men de flesta gånger är det ju faktiskt i onödan så det är bara att hålla tummarna att det är det den här gången också.Puss på pojkarna från oss i Örebro.

2011-02-22 @ 22:52:01
Postat av: Anneli

Vad tråkigt med Syrran men skönt att Gunde verkar pigg och kry! Helt rätt att kolla honom; oron tär, gnager och stjäl energi, bättre att veta. KRAM!

2011-02-23 @ 08:30:31
Postat av: FIA, SIRI & WIRRA

Förstår din oro till 100%, jag är ju lika dan och blir super nojig så fort det är det minsta lilla m tjejerna. Men jag tycker du gör helt rätt i att kolla upp honom hos Vet. Det blir bra det här ska du se, vi håller alla tummar & tassar för er !!



KRAMAR & NOSPUSSAR till killarna

2011-02-23 @ 12:39:39
Postat av: Lotta

Kram på dej.. så himla trist, men baksidan av hunderiet tyvärr. Å andra sidan så har ju vi människor en del defekter också ;). Kolla du upp din lilla stjärna så du kan vara lugn sen ... och koncentrera dig på att TRÄFFA MEJ för lite träääning :))

KRAM på dej

2011-02-23 @ 13:02:38
URL: http://www.friden.de
Postat av: lovisa

hej allt bra?:)



Just nu har jag en till tävling på bloggen där du kan vinna en snygg ring från parlteamet.se!

allt som behövs är en kommentar, kika bloggen om du är intresserad:)

2011-02-23 @ 13:17:28
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Bittan

Du ska se att allt är ok!! Det var gött o prata med dig !!! KRAMEN !!!

2011-02-25 @ 06:08:43
URL: http://www.bez-amis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0