Lydnadsträning på klubben

Goe fine Gaston har idag jobbat med två personer och det gick så himla bra. Speciellt hos den ena där han fick hämta tennisbollar. Tennisbollar är annars till för att bitas sönder... så jobbar en före detta jaktprovshund. Idag lyckades han hämta utan att detta hände. Kan ha varit den goda korven som lockade.

Ikväll har vi varit på klubben. Det blev Martin och jag som tränade. Vi har bestämt oss för att busa till det i vår träning och det är kul när hundarna blir lite ställda så där. Typ Gaston får en boll susande över huvudet i saktagåendet i framåtsändandet. Han trodde ju ett smärre under skedde mitt framför hans ögon. Men vad fasen nåt måste jag ju göra för att få killen att gå lite fortare. Egentligen ett mycket märkligt problem jag lyckats skapa mig. Andra har oftast problem med att hundarna trippar på alldeles för snabbt. Hm.

På vår sista tävling i våras slutade i katastrof med att Gaston gick upp på platsen för första gången i sitt femåriga liv. Jag bestämde mig då för att det var en engångsföreteelse punkt slut. Lätt att säga men kroppen lever ju sitt egna liv och för att inte tala om hjärnan. Jag la plats för första gången idag efter den tävlingen. Minsann att jag stegade iväg som att jag var tvärsäker på att han ligger. Det gick två skott sen fick pumisen vid hans sida för sig att det någon form av 100 meterslopp och for iväg som ett jihu. Jag hann och nästan dö där jag stod gömd bakom en vägg med fina hål i. Gaston vände på huvudet, suckade och låg kvar. Skönt eller SKÖNT???

Vi var nöjda när vi åkte hem.

Kommentarer
Postat av: Helene o Rimma

Hello! Vad häftigt med platsen! Det hann vi inte prata om! ;-) Då är han nog botad nu! Gött!

Kram!

2011-08-30 @ 22:48:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0