Först så går det upp så går det ner så går det upp, typ...

I tisdags började jag och Gunde en kurs. Jag känner att jag måste ta tag i mitt liv och Gundes träning. Mitt sätt är att åka på kurs. Det var mycket prat men också lite praktisk träning. Fick jättebra tips som genast ska användas (upps, det har visst redan gått två dagar och jag har knappt sett Gunde...). Nå ja, det kommer ju en helg.
Jag var i alla fall glad att Gunde tyckte att jag var en ganska kul typ. Måste jag väl vara om jag är lite mer intressant än en löpande tik. Grabben är inne i värsta "var-är-alla-brudar"-åldern. Nu var kursledarna bussiga nog att dela gruppen så hanarna inte behövde vara precis på samma fläck som den löpande damen men vi var på samma plan och det räcker för att jag ska vara glad.

Sen blev det onsdag och där åkte vi ner på jorden igen med dunder och brak. Peo ska vara tävlingsledare på lydnaden på SM och ville köra igenom några ekipage innan. Klart vi kommer sa jag som precis skickat in ett gäng anmälningar till tävling. Alltid bra att veta var man står i träningen. Vi har ju liksom plockat ner momenten och nu skulle det testas att sätta ihop dom.
VARFÖR??? undrar jag, gjorde jag det??? Det var inte många rätt. Herre jösses, framåtsändandet var katastrofalt och krypet. Han fick 10:a på sista tävlingen, igår kröp han knappt. Orka detta? Det var ingen glad matte som tog sin hund och åkte hem.

Gaston har också börjat jobba denna veckan och idag så swichade vi uppåt igen. Gaston skötte sina tassar alldeles underbart idag. Han fick med sig en man ut på en promenad och gick som en liten klocka bredvid rollatorn. Jag hade kunnat kysst hans tassar så glad blev jag. Det gjorde ingenting att han bet sönder sin present som han fick av en annan som vi hälsade på. Han fick en tennisboll som välkommen-tillbaka-efter-semestern-present. Gaston fullständigt dyrkar tennisbollar. Han skulle sälja mig för en sån. Men istället för att ta chansen att bli av med mig så bet han bollen i bitar. Otacksam rackare.

Få se hur det går imorgon med detta eviga berg o dalbaneåkandet. Man blir ju illamående för mindre. Hoppas på fortsatt uppgång. Det verkar som börsen skulle behöva det med...

Hej svejs!


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Nu vill jag ju egentligen inte "märka ord" men Peo ska inte döma SM, han ska va tävlingsledare hihi.. ;)



Ibland blir det sådär när man kör igenom, men ni kommer igen, huvudsaken är att det blir bra på tävling och det tror vi minsann att det ska bli :)



Såg bild på fine Gaston på Smedjegården idag, kul att han är så duktig på jobbet och sprider glädje <3

2011-08-18 @ 22:35:56
URL: http://www.12tassar.blogspot.com
Postat av: FIA & SIRI

Ni kommer att fixa både tävl-kursen, vårdprojektet, tävlingar och en massa annat. Vi är fullt & fast övertygade och tror på er till 300%!!



Kram & Tass

Fia & Siri

2011-08-19 @ 00:20:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0