Äntligen på benen igen

Helt galet vad sjuk man kan bli bara så där. Jag har legat platt fall i två dagar. Det började med ont i halsen och förkylning och gick över i en vansinnig huvudvärk. VEM har tid att vara sjuk??? Kanske kroppens sätt att tala om DU!!! Det fanns liksom inget val typ stoppa i dig alvedon och kör på, jag gjorde det men lyckades inte bättre än att släpa mig mellan köket (vattenkranen, alvedonen och hushållspappret) och soffan. Stackars mina fina hundar (lill-Krull är hemma en sväng igen också). En hel dag med matte hemma och då ligger hon som ett utslaget mähä och orkar ingenting. Jag tackade min lyckliga stjärna att jag köpt på mig ben och grisöron. Det sysselsätter understimulerade hundar en bra stund. Stackars Anders han fick gå jättepromenad på kvällarna och stå ut med en ynklig sak som tyckte grymt synd om sig själv.

Men nu är jag på benen igen och här ska det tas igen både det ena och det andra. Skulle ju helst vilja bara det ena, alltså träna hundarna men även det andra skriker efter min vård, alltså vårt hem. Får sätta fräs på tjejerna och köra ett varv.

Vi har mycket framåt nu dogsen och jag. Gunde och jag går på tävlingskurs varannan tisdag och nu hoppsan, var det visst fjorton dagar sedan sist. Skärpning där fröken Jonsson med lillemans träning. Gaston och jag åker till Eslöv och ska göra diplomeringsprov på fredag (my god, det kan gå hur som helst). Sen kan vi andas en vecka till helgen därpå där vi kommit med på två tävlingar samma dag och är reserv på två tävlingar den andra dagen. Skitkul att vi kommit med på tävling, ångest vilken av dem ska vi välja. Tror jag bestämt mig, tar den som är närmast så klart.  Finns stort hopp om tävling den andra dagen med - vi är första reserv på en av dom...

Så nu mina vänner är det fokus gånger hundra på alla håll och kanter. Fokus - vårdhund, fokus träna Gunde och fokus CERT. Mycket fokussnack är det men att jag hamnade i det nu är tack vare en kompis som i tisdags när vi träffades och jag var helt låg (kanske på grund av min kommande sjukdom vad vet jag) peppade igång mig med sitt fokussnack. Tack Fia!

Oj, nu ska jag åka och hämta två fina flattetjejer som ska vara hos oss i helgen. Ska bli kul för grabbarna, speciellt för  Gunde som tycker väldigt mycket om lilla Molly. Hon är liksom hans, undrar om hon fattat det.

Idag ska vi på en fruktansvärt spännande derbymatch med Myrans Mariebo mot Huskvarna FF. Jag som Huskvarnatjej ska heja på Jönköpingslaget Mariebo. Känns märkligt men som jag säger på mina medarbetarsamtal, jag är grymt flexibel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0