Idag lydnadsträning

Jag har haft en sån där lite lätt stressig dag på jobbet och Gaston har inte varit med. Han och Gunde har varit hemmahundar idag och det har de klarat galant. Efter en promenad så åkte vi iväg för att träffa Martin och Knuffa. Minimannen fick också följa med. Jag ville att Martin skulle kolla läget lite om vi är på rätt spår eller inte när det gäller till exempel fot.

Vi börjar med Knuffa - hon gick kanon och det är så himla häftigt för hon har kommit med på tävling. De behöver ju ett bra resultat till sen åker vi till Värnamo och kollar på dom när de glider runt i spåret på SM. Så himla kul det ska bli!!!

Gaston - han gick kalas han med. Vad tusan är det med dom. Jag kan inte låta bli att tänka på förra året när vi kämpade på i snön men inte fasen funkade det på tävling sen ändå. Nu har vi kört vila-sig-i-form-varianten och de går skitbra. Kul, kul.

Gunde - min minikille fick godkänt av Martins kritiska ögon. Han satt vid sidan och höll kontakt. Han gick vid sidan och höll kontakt. Vi kan sammanfatta själva fot-träningen med att han höll kontakten. Superduktig var han. Det var på en helt ny plats och Martin stod och störde men Gunde han höll kontakt han. Hjälp, tänk om han blivit stel i nacken och det var därför... han kanske inte kunde böja ner huvudet men det är klart han  hann ju hitta lite grästovor som slank ner i den lilla magen och då böjde han ju på nacken. Jag lägger ner analyserandet och är helt enkelt glad att det funkade. Tack Martin för att du orkar med mig.




Nu är det natta!


Kommentarer
Postat av: Bittan

Herregud vad jag blir imoad av din beskrivning :-) Yaga som är 20 månader har forfarande ingen kontakt med matte i fotgåendet........det kan ju kastas en dummie där framme! Har nog börjat i fel ände !! Puss till Gunde O kram till er andra!

2011-04-07 @ 06:25:10
URL: http://www.bez-amis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0