Det blir ingen svamp-Gaston 2010...

Innan jag skriver av mig dagens tävling vill jag först och främst vråla ut ett grattis till spårkompisen Martin med Knuffa! De fick ihop 603,75 poäng (och då ska ni veta att 10 poäng till hade det varit om framspåret hade gått klockrent, nu hade det varit lite strul där, attans men kanonfina poäng ändå)!

Vi då, ja kära nån. Som alltid åkte jag vilse, fick panikringa 118 118 och till slut fick jag tag i tävlingsledaren som på ett mycket stabilt och lugnt sätt ledde mig rätt. Jag är ju tamme tusan fullständigt totalt hopplös. Fattar inte, hade värsta, fina vägbeskrivningen OCH karta men får panik och börjar köra lite hur som helst ändå.

När vi väl var på plats så drog vi startnr 9. Det var ett märkligt väder i Linköping, kvavt och åskäckligt. Gaston tog ett klockrent bakspår - IGEN! Vad tusan, vi har övertagit Knuffas bakspårsstim... Gaston spårade jättefint och fick med sig alla pinnar utan några problem. Skönt!

Uppletandet - Gastons paradgren, eller jag kanske nu får säga före detta paradgren. Han fick två föremål. Han letade men inte med samma fart och gnista som vanligt. Troligen påverkad av varmen. Inte vet jag. Jag bestämde mig raskt för att sticka hem men då skulle de lägga platsen direkt efter uppletandet och då ändrade jag mig, flexibel som jag är. Tänkte att det kunde vara bra att ha en positiv minnesbild av platsen med sig in i vinterträningen än den igår (undrar hur jag tänkte där, tänk om Gaston nollat idag med). Det gick upp en hund idag med, plus en som satte sig men Gaston låg som en stenstod. Phu!

Sen skulle jag åka hem men när jag messat lite med coachen som befann sig på Vesuvius topp så bestämde jag mig för att vad tusan, jag kör lydnaden och lattjar till det. Det var ett bra beslut. Vi fick absolut inga höjdarpoäng men kommentaren från domarna när vi gick av planen var - dagens trevligaste ekipage utan tvekan. Fattar ni, det sa dom till mig och flanen. Den ene domaren  kom fram en gång till efter tävlingens slut och sa att vårt samarbete på plan var verkligen roligt att se. Jag blir så himla glad av såna kommentarer. He make my day!

Fritt följ 8,5-9.
Ink 8,5-9
Framåtsän 6,5-8,5 (Gaston gick väldigt, väldigt sakta... första gången i världshistorien kommer jag att träna på att få en hund att gå snabbare i detta moment, kan det vara möjligt???)
Kryp 8-8 (KUL!)
Skall 7-7 (kan han bättre, fick ge dk)
Metall 7,5-7,5 (tempo in)
Tungapport 8,5-7,5 (tempo in)
Hopp 10-10 (Tack Martin för alla dina långa kast över hindret, det har verkligen gett resultat)
Stege 9-9 (upps, hoppade visst över sista)
Plats 10-10

Bakspår minus 24 poäng
2 sketna föremål på uppletande minus 24 poäng (om  han haft sitt normala 9-9)

Vi fick 549 poäng sammanlagt och ORKA 549+24+24=CERT! Jag är inte bitter... suck, jo lite faktiskt. Men vad tusan vi får sikta på att det blir en svamp-Gaston 2011.

Inga mer tävlingar i år.

Jag är aptrött och klockan är bara 18.10. Gick upp 04.30 (det är ju helt sjukt egentligen). Får bli tidigt i bädd ikväll.

Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Ulrika, Mats, Vilja, Izac & Tizzla

Man kan leva länge på goa kommentarer o de är värda mkt, man lir ju så glad... synd på Certet men nästa år blir det säkert både svamp-titel och SM!! :)



2010-09-12 @ 18:35:19
URL: http://vit.gundogs.se/index.php
Postat av: Lotta

GRATTIS till en väl genomförd tävling, ni är bara hur duktiga som helst. Säger som U.. nästa år blir det garanterat SVAMP OCH SM!!!!!!!!!



Kram på er och njut av den fina hösten ni haft... fast jag undrar också,

Löper Gaston? för annars finns det ju faktiskt fler tävlingar kvar ;) ;)

2010-09-12 @ 22:32:17
URL: http://www.friden.de
Postat av: Helene o Åsså

Det gjorde ni bra!

HÄlsningar från coachen back in the country! ;-)

Kram!

2010-09-16 @ 21:41:06
URL: http://www.123minsida.se/Helene1

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0