Här händer det grejer

Vaknade imorse av att Anders kom farandes och sa att hans arbetsplats Vapenvallen brunnit upp. Så himla tråkigt. Det är träning där på isbanan jämt. Det är hur många ungdomar/barn som helst som åker skridskor där. Nu är det ingen som vet hur det blir. Kan de få igång iskylan igen eller inte? Hoppas det!!!

Gaston och jag deppade ihop men tog oss samman och åkte till spårskogen. Jag är ju ständigt ute på hemsidor och surfar runt. Tycker det är skitkul och dessutom får man ofta bra tips på träningar. Efter att ha kollat på Ulrikas hemsida (tack) så sa jag till Martin att jag vill prova att göra parallellspår och korsa spåren när vi lägger dom. Jajamen sa Martin, det gör vi. Och hur kul var inte detta? Gaston hade klara problem vid första övergången men sen hade nos och hjärna bra samarbete så vi kom till slutet. Vi hade gjort tre övergångar. Gaston var så inne i spåret så han nosade över första pinnen, den fick jag ta belöning för själv (god falukorv är aldrig fel). Gaston fattade grejen så han tog resten av pinnarna så falukorven hamnade i rätt mun (i hans tycke...).

Vi fortsatte vår anti-tugg-träning när det gäller uppletande. Båda hundarna har liksom fattat grejen där med. Det är inte bra när vi tuggar. Goa de är.

Annars har veckan varit hysterisk. Gaston har jobbat två dagar. I torsdag träffade vi ett gäng på 10 stycken (jag hade bett att vi max skulle vara 5-6). Sen var det ett gäng ur personalen som också var med och tittade så ja, många var vi.
Jag har ändrat lite i mitt sätt att vara när vi är ute bland de gamle och nu märker jag resultat. Gaston är lite lätt fixerad vid mig men nu verkar han fatta att det är ok att gå fram till de gamle och göra det de säger. Inte lätt att vara flane alltid inte. Gaston fick applåder när han skulle gå. I love it!

Nu ska jag plugga. Det skulle jag gjort igår med men jag vägrade. Orkade inte, det var bara en sån dag helt enkelt.

Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Ulrika, Mats, Vilja, Izac & Tizzla

Visst är det kul att utmana hundarna lite i spåret ibland :)de är duktigare än vi tror!



Härliga hundar vi har som är med på jobbet och sprider glädje, det är verkligen en lyckokänsla att få vara med om!



Ha det gott!



P.S Provar en ny sida.. tröttnat på den gamla ;)

2010-11-21 @ 21:00:55
URL: http://vit.snabber.se/
Postat av: FIA, SIRI & WIRRA

HÄRLIGT ATT DET HÄNDER SAKER MEN JAG ÄR INTE FÖRVÅNAD, HAR SAGT DET INNAN .... DU & GASTON ÄR ETT BRA/DUKTIGT TEAM. KUL ATT HÖRA ATT NI GÖR FRAMSTEG I SPÅRET. VAD MÅNNE DET BLI AV ER....

KRAMAR & TASSSAR

2010-11-22 @ 15:26:27
Postat av: Anna-Lena W

Ett försenat men stort tack för hälsningen! Duktig Gaston som jobbar på på dag- och fritid :-) Hoppas ni kommer med på några tävlingar i vår nu så du får visa upp din fina kille!

Kramar A-L

2010-11-23 @ 14:07:16
URL: http://www.svartalwen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0