Yes, yes, yes! CERT!!!

Jag kan väl säga att det var riktigt surt att komma upp idag. REGN! Kände mig lätt uppgiven redan innan med tanke våra tre tidigare tävlingar...

Jag drog startnummer 10, sist ut. Då tänkte jag en liten glad tanke att vi får i alla fall ligga på en kant om han nu lägger sig i blöten. Fy vilken surapa jag är.

Jag hade en skittrevlig spårläggare där ute i Sävsjöskogarna och vi hade djupa filosofiska samtal där ute i väntan på att få ta spåret. Plötsligt var det dags att ge sig ut i markerna. Gaston gled iväg på sitt upptag så himla fint och ut i skogen. Vi kom hem med alla pinnar. Jäklar vilken känsla det är.

Uppletande - Gaston gnetade på men fick inte tag i mer än 3 föremål vilket resulterade i 7 - 7,5 (står ingen kommentar men eventuellt skulle det kunna varit tugg som drog ner det för hans jobb var det baske mig inget fel på).

Platsen - gick fint.

Vi tittade på när våra goa träningskompisar Martin och Knuffa gjorde en kanonfin lydnad (ett jäkla bakspår från cert grr). Efter 8 hundars lydnad (två hade brutit efter spåret) så var det då dags.

Vi körde samma upplägg som i Sommenbygden och känslan när jag känner att Gaston är med är tamme tusan obeskrivlig! 9 - 9,5. Vi är rätt i träningen!!!
Inkallningen 10 - 10. Love!
Sen var det då eldprovet nummer 1 framåtsändande - 8 - 9,5 (hm, den där 9,5 var lite väl bra betalt men visst är det väl så att domaren dömer hi,hi,hi betyg 8 var mer än nog för att jag skulle kunna kyssa marken framför Gastons tassar).
Krypet - men vad gör jag för fel??? Idag fick vi betyg men 5 - 7 (även här känner jag att femman var mer rätt). I det läget vi är med krypet som fallerat så totalt är jag faktiskt glad att vi får betyg över huvudtaget. Nu ska det banne mig rättas till om det så är det sista jag gör.

Jag är så nöjd med min kille, vi fick 259,5 på lydnaden. Totalt 593 härliga, underbara CERT-poäng! Jag är riktigt, riktigt inne i hjärtat glad!

Vi har anmält till tre tävlingar till men jag har nog förverkat vår tur att komma med på tävling för hela 2010 (och eventuellt 2011) redan. Vi är 15:e reserv i Linköping. Ingen större chans att vi kommer med.

Hej på er och tack för alla goa grattis vi fått!

STORT TACK TILL MINA GOA TRÄNINGSKOMPISAR SOM STÅR UT MED MIG - MARTIN, HELENE OCH ANNGRETH!

Kommentarer
Postat av: Cissi o Lipton

Jippie!!! Vad bra ni är!! Man ska verkligen aldrig ge upp, speciellt inte när man är så grymma som ni! Stort grattis!!!

Kramar från Cissi och Tepåsen

2010-05-09 @ 19:35:56
URL: http://www.hapenidi.se
Postat av: Susanne

Jag grattar igen! Det är så himla kul, jag vet ju hur du har kämpat för det här. Två cert kvar, sen vet du vad som gäller i fortsättningen. Det är en order!

Kram Susanne

2010-05-09 @ 19:43:26
Postat av: Helene o Åsså

Grattis än en gång! Otroligt kul!

Syns väl imon?

Kram

2010-05-09 @ 20:38:36
URL: http://www.123minsida.se/Helene1
Postat av: Ulrika, Mats, Vilja, Izac & Tizzla

Häääärlig läsning o än en gång... GRATTIS!!

2010-05-09 @ 21:04:08
URL: http://vit.gundogs.se/index.php
Postat av: petra o greta

jisses vad rooooligt!!!!! Jäätte MEGA grattis!!! Kram Petra

2010-05-09 @ 21:18:03
Postat av: Fia & Andreas

Stort grattis till Certet!!!!

Vad duktiga ni är!!!



Kram

Fia & Andreas

2010-05-09 @ 21:27:48
Postat av: Sofie, Zimply & Bonuz

Man kan aldrig gratta på för många ställen så här kommer ännu ett världens största GRATTIS!!!!!! Ni är bara BÄST!!!! Grymma!!! Fantastiska!!! SÅÅ otroligt kul!!!



Kramar!!!

2010-05-09 @ 21:37:44
URL: http://www.zimply.gundogs.se
Postat av: bengt&agneta

JÄTTEGRATTIS! Ing-Mari och Gaston till Certet.

Från 2st. Stolta uppfödare.

2010-05-09 @ 21:59:38
Postat av: Pernilla

GRATTIS här oxå!! Nu har jag läst om er tävlingsdag och ni ät ju bara så himla BRAAAAAAAAAA!!



Kram.

2010-05-09 @ 22:06:58
URL: http://hem.bredband.net/pernsand
Postat av: Helena Svensson

GRATTIS GRATTIS i massor ropar vi här från västkusten!! så himla kul med CERT och vilken fin tävling ni gjorde! Kram från mig

2010-05-09 @ 22:17:51
URL: http://www.helenashundliv.com
Postat av: FIA, SIRI & WIRRA

GRATTIS GRATTIS I-M & GASTON !! VILKEN KÄNSLA, SJÄLV FÅR JAG RYSNINGAR(AV VÄLBEHAG)NÄR JAG LÄSER. VI BOCKAR & BUGAR OCH SÄGER ÄNNU EN GÅNG GRATTIS TILL ER BÅDA!!

2010-05-10 @ 07:57:07
Postat av: Anna-Lena W

Stort GRATTIS, bra jobbat!!!

Kram!

A-L

2010-05-10 @ 10:29:24
URL: http://www.svartalwen.com
Postat av: Ulrica Brorén

Stort grattis till certet!

/Ulrica

2010-05-10 @ 12:57:08
URL: http://www.highdreams.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0