Spårtävling i Mullsjö

Målet för dagen var att ta ett cert, detta omvandlades snabbt och raskt till att HITTA TILL BILEN! Jag är en flexibel figur, detta försöker jag även övertyga min chef om varje lönesamtal. Gaston började med ett bakspår (där kom det, jag vet att jag är pessimist i vissa lägen men det är bara så att varje framspår är ett närmare bakspår och idag kom det!) Skitsamma eftersom vi tappade bort oss totalt i Mullsjöskogarna efter fem pinnar och en halv klädnypa. Den borde Gaston fått räkna som slutpinne tycker jag. Han var jätteglad när han hittade den lilla biten. Han spårade bort oss när vi kom till en igenvuxen skogsväg. Jag får ta på mig att jag slarvade bort vattenflaskan någonstans i början av spåret. En  ny midjeväska och flaskan satt inte kvar. Helsicke vad arg jag blev. Gaston var apvarm vid fjärde pinnen och när jag skulle ge honom lite vatten så var flaskh-e väck. Stackars Gaston. Nu tror inte jag att han tappade spåret på grund av det men det känns lite bra att åtminstone få nämna att han inte hade det plättlätt där ute i skogen.

Sen blev han ledsen när han inte fick göra något uppletande. Det var en skithäftig ruta, har aldrig skådat dess like. En brant nedförsbacke som planade ut. Tvärtom har jag sett någon gång men inte som denna.

Knuffa tog bakspår - IGEN! Sen tappade hon en pinne också. Hon hade knatat runt på ett kalhygge där tydligen fyra pinnar legat och det var en av dom hon tappade. Lilla hönan, hon hade kämpat på i värmen. Uppletandet fixade hon galant. Lydnaden - nja som Martin sa, det finns förbättringspotential... Vi biter ihop och kommer igen!

Nästa helg - på det igen!

Ärligt talat när jag kom hem dundrade migränen, regnet vräkte ner och jag slocknade i soffan som en död. Vaknade upp ur dvalan och sen varit ute på en härlig skogspromenad. Gaston njöt och hoppade i alla blöta diken han hittade. Fick han gärna. Sen tog vi tag i det där med kryp. Han har nu lagt sig till med att krypa lågt och fint (det är kul) men försvinner iväg som en avlöning. När jag ska göra vänster om har hans rumpa pipit förbi min fot. Detta tog vi tag i och nu tror jag minsann att Gaston förstod att vi ska göra detta momentet ihop. Få se om man kommer ihåg det imorgon.

Nu ska jag gå ner och se om jag har någon form av huslig sida - är lite hungrig.

See you!

Kommentarer
Postat av: Ulrika, Mats, Vilja, Izac & Tizzla

Bara på´t igen.. synd att vi inte fick se er på lydnaden men det kommer säkert fler tillfälle :)



Ha det gott!

2010-05-29 @ 21:51:18
URL: http://vit.gundogs.se/index.php

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0