Kul kväll på klubben!

Martin, Knuffa, jag och Gaston fick den äran att vara med och köra igenom elitbrukslydnaden på en tävlingsinstruktörsutbildning ikväll. En plogad, snöig och gräs-lerig plan men det gick i alla fall att gå där.

Det som var häftigt ikväll var att köra igenom alla moment och faktiskt känna att yes, vi är på g! Det finns MASSOR att fila på men att t ex få se att vårt förb... tragglande med framåtsändandet denna vinter har gett resultat var riktigt, riktigt kul. Sen gjorde inte Gaston det perfekt på nåt sätt, men han har fattat full fart ut, sakta ner och sedan gå i mitt tempo, komma snabbt på inkallning och sen köra en repris på det hela. Vad han gjorde var t ex i första skicket att han glömde att man ska gå i mitten av gruppen, att man inte alls ska fram och hälsa på någon i gruppen och lite sånt men andra skicket blev jättebra. Han har fattat full fart och sen sakta ner. Jippi!

Det som gjorde mig mest glad på hela kvällen var att Gaston skallade! Inte ett enda uppehåll utan höll i kanonfint. Ärligt talat, han har aldrig skällt så nån gång i hela sitt liv. Hoppas han har börjat ett nytt "skall-liv". Skitkul!

Krypet - nja, jag är nöjd med vinklarna men första delen av krypet var han hög. Jag skyller glatt på underlaget. Sen att Knuffa kröp på samma underlag och gjorde det för en tia är en helt annan sak, så det så.

Inkallningen - INGEN tjuvstart, bra men herre jösses, man kan lugnt kalla ställandet för långt och sen kunde han faktiskt knappt ligga ner i det läbbiga underlaget. Det var bara helt under hans värdighet - faktiskt. Efter typ tre dubbelkommando så låg han på armbågarna, höll upp kroppen men låg ner med baken. Synd att jag inte hade kamera för han såg inte klok ut.

Fria följet - kan han bättre men det var ok.

Apporterna - helt ok. Galopperade in med tungen och det är kul.

Martin och Knuffa skötte sig strålande. Att börja med fria följet är ju inte riktigt till Knuffas fördel. Hon går kanon men låter lite... Förutom det så såg det fantastiskt bra ut. Tur jag har som har såna träningskompisar! Utan dom hade man stått sig rätt slätt.

Både Martin och jag var glada för att fått möjlighet att träna igenom hela programmet tävlingsmässigt så här långt innan tävling. Nu kan vi pilla ner det i smådelar igen och kämpa vidare. Men fatta att det fortfarande är så kul, har ju hållt på några år men kan fortfarande känna att det är himla apkul. Jag är nog rätt knäpp.

Nu ska jag ta en STOR kopp te, krypa ner i soffan och bara vara.

med andra ord - natti, natti.

Kommentarer
Postat av: Susanne

Snyft! När ska du träna med mig då? Det var ju ett tag sen sist och nu måste ju snön snart försvinna!

Kram Susanne

2010-03-17 @ 22:13:50
Postat av: Helene o Åsså

Skönt att ni höll fanan högt idag! Det gör inte jag kan jag säga. Har paus nu mellan två pass... Jisses, magsjuka är ingen höjdare!

Kram!

2010-03-17 @ 22:52:25
URL: http://www.123minsida.se/Helene1
Postat av: FIA, SIRI & WIRRA

Jätte kul att det gick så bra för er(vet att jag sagt det innan men jag är inte förvånad för du & G är ju duktiga). Att träna hund är ju det bästa som finns. Ska bli kul att följa er under årets tävlingar & träningar.



TASSAR

FIA, SIRI & WIRRA

2010-03-18 @ 15:39:44
URL: http://siri.gundogs.se/
Postat av: FIA, SIRI & WIRRA

TACK för raderna på vår sida. Det ska bli kul att känna på det igen, var ju ett tag sedan.

TASSAR

FIA, SIRI(som skickar några nospussar till Gaston) & WIRRA

2010-03-19 @ 16:03:26
URL: http://siri.gundogs.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0