En glad flatte som flugit runt i skogen

Jippi, idag sket vi i snömängd och allt. Vi träffades hastigt och lustigt i Huskvarnaskogarna. Spår, nja det var lite väl häftigt med snö men vad tusan ett uppletande kan vi alltid få till sa vi och så fick det bli.

Vi vallade två korridorer och jag kan säga så här, åk på gym ni och bränn kalorier annars kan jag tipsa om att valla uppletanderutor i djup snö bränner en hel del... Phu!

Först ut gick Mogg och jädrar i min låda han satte fräs på rottiskroppen och plockade föremål så det stod härliga till. Sen var det flattens tur och tji hu vad det gick. Alltså han har en fantastiskt egen teknik, inte alls lik min. Han liksom flyger omkring medan jag liksom mer gräver mig fram. Så jag vet inte om han ens la märke till snömängden. Knuffa racade på som vanligt. Hon löper på 8:e dagen. Ville bara nämna det för vid nästa korridor fick Knuffa gå först, sen flanen och sist Mogg. Inte en tendens till att bry sig om löpelukt av flanen. Pluspoäng till honom. Blir nog annat när vi träffas i veckan för ett lydnadspass... Då kan hon eventuellt vara i närheten av höglöp.

Det var härligt att träffa AG och Martin igen. Vi fikade och pratade bort en stund. Vi längtar alla till att spårtävlingarna ska komma igång. Vill ju så himla gärna testa av och se hur vi ligger till. En sak är säker, har inte all denna förb... framåtsändandeträning gett resultat så bryter jag ihop. Det är i stort det enda lydnadsmoment vi har tränat sen snön kom. En fördel med snön, så många saktaövningar med grupp hade vi garanterat inte tränat om inte det varit för den.

Nu ska vi fixa iordning oss lite för ikväll ska vi på Grännarevyn. Vi var på den förra året och den var klart sevärd. Vi ska käka lite innan här hemma innan vi piper iväg. Så hej svejs!


Kommentarer
Postat av: FIA, SIRI & WIRRA

Ja du I-M du är inte ensam om att tycka att snömängden ska försvinna och att det över en dag blir torrt & fint & varmare. Vi längtar så efter att få börja träna ordentligt igen, blir mest lite kontakt & possitions övningar amt lite fjärr.



TASSAR

FIA, SIRI & WIRRA

2010-01-16 @ 17:20:43
URL: http://siri.gundogs.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0