Snön smälter...

Fåglar kvittrar och plusgrader - det känns så bra! Vi har varit i ridhus och tränat idag också. Trevligt gäng som vill mycket och det flyter på så fint. Hoppas det gör det för Helene idag också som flyter runt i Öppet spår. Vi är hyfsat olika när det gäller det där med skidåkning. Jag tittar gärna på skidor från sofflocket men köra eller åka, eller vad tusan det heter, skidor själv - nix, inte min grej. Däremot utför med skidor tycker jag är buskul.

Till dagen - vi tränade fritt följ, tungapport, inkallning, framåtsändande och plats. Gaston skötte sig bra. Idag var Ville med, 9 månader och är en liten going som satt i sin vagn. En livs levande pipleksak tyckte hundarna. Nu pep inte Ville utan pratade faktiskt långa haranger om allt möjligt som eventuellt pappa Martin förstod men inte vi andra. Hur som helst, Ville var ju urspännande tyckte hundarna. Jessie, en go rottistik, satt med huvudet på sned åt än det ena hållet och än det andra. Ni vet så där som de gör om de lyssnar och ser något på tv. Så söt! Gaston var tvungen att nosa in den där pipleksaken och övertyga sig själv om att det inte var något lekbart. Kul och bra störning blev det.

Mest glad idag är jag för platsen. Vi har börjat om med det är med hakan i backen. Gaston tycker plats är aptråkigt. Ligger ofta och vänder sig från skinka till skinka. Onödigt om man tappar poäng på det tänkte jag och så har vi tränat hakan i backen hemma i köket. Idag minsann slog jag till med ridhus, med för Gaston okända hundar och dessutom med en hyfsat stimmig Gaston... Det där med att ta lite pö om pö med störning och ny miljö och sånt lyckades jag förtränga totalt. Jag är tacksam för att Gaston gillar godis och framförallt kattmat på burk. Det är grejer det tycker han. Så han låg där med hakan i backen - nästan  hela tiden. Jag fick i alla fall möjlighet att berömma det i den miljön så jag känner mig nöjd. Bara att gneta vidare.

Hoppas ni haft en go helg!

Nu ska jag tänka en liten stund på Helene igen. Tänk vad hon sliter nu i sin anletes svett. Hoppas hon grejar det, klart hon gör, envis som synden är hon så om inte skidorna pajar ihop så fixar hon det garanterat.

Kommentarer
Postat av: Agge

Kul med lite träning. Här har det också blivit varmare nu så vi har tordas ut på lite jaktträning. Jättekul!!!!



Nu är det -7 och snön yr från himlen men det är ju vart och skönt så då får man inte klaga!



Ha en skön kväll!



/Agge

2010-02-28 @ 14:03:50
URL: http://www.nogg.se/tyra
Postat av: Fjällisarna

Tatamtatam!!! minus 21 grader! det ÄR jättekul att svettas i skidspår, HAR du testat ordentligt...hmrff... ja eller det är ju bäst när man svettats klart & kan pusta ut med FIKA ;) vi laddar också för 5-milen, FRÅN soffan!!! Kram från nordborna

2010-02-28 @ 18:06:52
URL: http://sussan.se
Postat av: Kathy,Olle,Caliph, Singha och Tywi

Så roligt att läsa om er vardag och träning!!

Lycka till med er platsliggnings träning,vi håller oxå på med just nu... sååå otroligt långtråkig träning tycker både jag OCH Caliph.



Ha det gott

ses säkert..

kram

2010-03-01 @ 18:06:50
URL: http://www.123minsida.se/kathyocholle
Postat av: Victoria ♥

vilken söt bild i headern!

2010-03-01 @ 21:07:05
URL: http://natdhasis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0