Smack så var man tillbaka i verkligheten!

Hej svejs!
Vi har landat i Lekarebo och det med en duns. Men hellre en duns än ett splash (tänker på det förb... vattenkärlet som sprack innan vi åkte). Vi har haft en himla skön vecka. Ärligt talat, det har varit bara vi i familjen och vi har haft skitmysigt. Bara ett enda världskrig på en hel vecka och det lilla kriget var det en viss fyrbent, svart sak som var skyldig till.
Myran och jag ville åka och kolla lite kläder på Stadiums outlet, Anders och Ia hatar att handla kläder men ok då de skulle väl hänga med då. Jag bad Ia rasta av Gaston innan vi stack iväg vilket hon gjorde.
Sen stod hon utanför och väntade med händerna i fickorna. Jackan hade hon lånat av Myran. När jag kom ut så skulle Gaston springa fram till mig (ja, jag vet, totalt hopplöst ouppfostrad i vissa lägen...). Kopplet hade Ia liksom i handen som var i fickan. Ritsch ratsch filibom sa det så sprack tyget. Gaston överlycklig över att jag kom ut, Ia rasande över den förb... hunden och Myran ledsen för sin jacka. Herre jösses vilken cirkus. Vi stod för underhållningen i halva Tandådalen kan jag säga. Det hela slutade med att familjen Muntergök åkte till Outleten och Ia fick en ny jacka (speciellt billig var den INTE). Anders surade ihop så han köpte sig minsann också en jacka. Dom två som ville åka från början, dom åkte hem utan att köpt ett skit. Så kan det gå!

Förutom detta så har vi åkt slalom så det ryker. Jag övervann min rädsla för WC-backen. Har stått emot att åka i den kolsvarta äckelbacken i massor med år men i år råkade jag läsa en liten skylt vid en lift där det stod "Det är bara du som sätter dina gränser" eller typ  nåt sånt. Ja, vad tusan, jag kan ju inte mer än slå ihjäl mig tänkte jag och chockade hela familjen genom att helt iskallt säga "follow me". De trodde jag fått ett totalt hjärnsläpp men ner kom jag och dom med. Nästa år kanske det blir Väggen. Det är den enda backe jag inte vågat ge mig på än.
Lätt att sitta här i Skärstad och vara modig!

Gaston har njutit han med. Varit ute på riktiga snösvängar, långa härliga promenader i scoterspåret, det ni. Jag vägrar längdskidor. Kan inte, slår halvt ihjäl mig. Hellre traskar jag runt i scoterspåret med livet som insats.

Sen blev det då måndag - igen. Jösses, fullt ös på jobbet, kom hem sent som tusan och då iväg på SISTA styrelsemötet i tjejernas fotbollsklubb. SISTA!!! Nästa måndag är det årsmöte sen är det over and out. Jag har lovat mig själv att vila från styrelsearbete ett bra tag. Har i stort sett från och till suttit i någon styrelse de senaste 20 åren. En obotlig föreningsmänniska säger Anders. Bah, nu jäklar räcker det för ett tag. Sen kanske det börjar rycka lite i styrelsetarmen igen, det är ingen människa som vet. Gillar ju att ha min näsa i blöt både här och där.

Nu ska jag ladda inför skidskyttet!

Ha dé!





Kommentarer
Postat av: Susanne

Det var då en himla tur att du inte slog ihjäl dig. Överväg Väggen väldigt noga. Ett tips är att ta av sig skidorna, låta dem åka själva nerför den hemska backen och sedan åka på baken ner själv. Då kan man bromsa med fötterna om det går för fort. Visst är scoterspår bra, det är nästan det enda jag saknar från när jag bodde i Jämtland. Huva, vad långa vintrarna var där.

Kram Susanne

2010-02-16 @ 21:21:49
Postat av: annelise, gerkan & winner

Skal ikke begi meg ut på analyser av nedoverski.... ;-), men det høres skummelt ut........ Take Care!!!!!!!!



Nå har jeg hatt verdens underholdning her, når jeg leste om familien Muntergök, hahaha, skulle gjerne ha sett dem!!!! Jeg er ikke ondskapsfull altså, men beskrivelsene dine er ubetalelige!!!!!!



Ha en fortsatt God Kveld!



Kram



2010-02-17 @ 22:15:11
URL: http://www.gerkan.com
Postat av: Anna-Lena W

Tack för hälsningen. Inga sorger här, vi provar igen nästa år! Nu syns vi snart, vi kör kursen oavsett väder, för du är väl träningssugen??

Kram!

PS! Nu när du har lite extra tid kan du bli ledamot i VVV-klubben - VågaVägraVinter!!!

2010-02-18 @ 09:13:23
URL: http://www.svartalwen.com
Postat av: Marie och Emil

Jag har gått uppför väggen en sommar och den är VÄLDIGT BRANT. Överväg noga innan du ger dig på den, den brukar visst va mycket isig oxå har jag hört... Kram

2010-02-19 @ 16:42:02
URL: http://herrkrut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0