Jaa, vad ska man skriva...

Kommentera detta jäkla snöande känns lite av en repris av hela vintern, så det gör jag inte. Eller jo, måste nog skriva en liten rad om en morgonpromenad som hade fått Anna Skipper att jubla av glädje. Vi turades om att spåra Gaston och jag, 90% av spårandet stod Gaston för. Han är en fena att hitta den fina upptrampade stigen som finns där under all ny jäkla snö.
Få saker är jobbigare än att missa den bortsnöade stigen och trampa bredvid. Tusan, jag trampade ju ner så halva benet försvann. Ja, jag vet, mina ben är definitivt inte speciellt långa men ändå. Jäkligt jobbigt i alla fall!

Gaston verkar hyfsat oberörd, galopperar fram i tillvaron som vanligt. Idag var han ca 5 meter från ett förmodligen dövt rådjur. Det måste i alla fall varit hörselskadat som missade att en flåsande, stånkande vilt svärande människa försöker pulsa fram i dess närhet och den inte försvinner förrän vi var typ 5 meter ifrån. Stackarna, hur kul har dom det? Jag ska inte klaga, jag hade ju i alla fall ett mål med mitt pulsande att komma hem igen och gå IN! Dom stackarna är ju där dom är.

Veckan som har gått har gått i en rasande fart. Mycket att göra på jobbet. Vi har ett nytt stort projekt på gång plus då att jag parallellt håller på med vårdhundsprojektet. Tja, man ska ju känna att man lever. Det har jag gjort. Det företag som gör mina migräntabletter måste också vara glada, produktionen kommer öka väsentligt om det ska fortsätta så här... förlåt, nu överdrev jag lite igen (men bara lite).

Våra höns är inte heller speciellt förtjusta i allt det vita utanför deras hönshus. De vägrar gå ut. Anders körde ut dom under stora protester för att göra rent i deras hem. Tre tjurade ihop totalt och flög upp i ett träd och vägrade gå ner. Jag var inte hemma när Anders till slut hade fått ner dom genom att vifta och ha sig med en piastavakvast. Hade varit kul att se annars... Nu har de i alla fall rent i sitt hus. De har kommit igång med äggvärpandet igen och det är i alla fall något som tyder på att våren är på gång.

Nu ska jag plugga lite, läser en kul kurs på distans "Djurs medverkan i vård och socialt arbete". Sen när jag återfått lite energi ska jag ta den svarte och ge mig ut igen. Han har inga som helst krav på att ställa in promenader för att det snöar. Synd! Jag hade inte protesterat.

Hoppas ni får en go lördag!


Kommentarer
Postat av: Helene o Åsså

Jag är snart den ende som tycker att vi har en fantastiskt vinter! ;-) Åsså håller med. Husse gör det inte... Jag hade åxå gärna velat se Anders o piasavakvasten... ;-O



Peter Strang har ju skrivit en bok om djurs medverkan i vården. Har du läst den? Han skriver väldigt bra tycker jag, men det är nog en palliativ inriktning skulle jag tror.



Vi hörs!

2010-02-20 @ 18:44:09
URL: http://www.123minsida.se/Helene1
Postat av: Fjällisarna

Bara att ta det lugnt!... efter snö.......kommer MERA snö! ;)



Kram från oss!

2010-02-20 @ 18:46:35
URL: http://sussan.se
Postat av: FIA, SIRI & WIRRA

Vet inte om det är nån tröst....men jag är längre än vad du är och när jag skulle ut m tjejerna, som förövrigt är lika glada som Gaston över snön, så sjönk jag ner med hela mina ben......

Håller helt & fullt med dig...... VÅR!!! och det NUUUUUU!!!!!



TASSAR

FIA, SIRI & WIRRA

2010-02-20 @ 19:22:31
URL: http://siri.gundogs.se/
Postat av: elena

snö o snö jag vad ska man säga,

2010-02-21 @ 10:28:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0