Härligt att få ändra åsikt om någon! Har du läst Egoboost?

Idag har jag omvärderat en tjej så till den milda grad. Det gäller Blondinbella. Näe, jag har inte kommit in i någon hysterisk ålderskris även om jag säkert borde det. En av mina tjejer har köpt hennes bok "Egoboost" och jag flinade lite överlägset och sa - men herre gud, varför då? Läs den och kommentera sen fick jag till svar.
Boken handlar mycket om självkänsla och självförtroende, ni vet typ Mia Törnblom men den är riktad mer mot tonåringar/unga vuxna. Riktigt bra skriven tycker jag. Inte alla 19-åringar som kommit så långt som hon har gjort. Jag är impad!

Över till mitt egna egoboost som legat lågt denna helg. Lite nytta har vi gjort, vi har varit i Djupedal och spårat. Gaston tog framspår HIPP HURRA. Knuffa fick specialträna upptag och det gick strålande. Mogg fixade sitt spår med både trä-, plast- och metallapporter. Vi vallade av en korridor och körde lite uppletande också. Gaston verkligen älskar detta. Susar runt som den fågelhund han är. Det som jag blir dödstrött på är MIG SJÄLV som så himla väl vet att han tuggar på grejerna och varje gång jag skriver det så tillägger jag att jag SKA minsann ta tag i det. Har jag gjort det? Svaret är NEJ! Irritande och inte kan jag skylla på någon annan heller. Rackans.

Jag väntar på besked om vi kommit med på tävlingar. Linköping ringde för att jag skrivit något konstigt nummer som inte stämde och hon sa att det var 60 anmälningar. Då kan man kanske säga att kommer man med så har man en otrolig tur. Vi som haft sån flax hela våren ligger kanske inte så bra till på tur-listan... Men vad tusan, plötsligt händer det!

Nu är det ny vecka igen med jobb, Gastons jobb, fotbollmatch som måste ses, träning med Gaston, löpning, hitta mer kantareller innan någon annan gör det, jag blir helt manisk på att leta svamp och sen vips är det helg igen.

Kanske inte konstigt att den svarte slabbar när han dricker vatten. Det är lång väg från skålen och ner i svalget.



See you!

Kommentarer
Postat av: FIA, SIRI & WIRRA

LYCKA TILL med svamparna, löpningen, tävlingarna & allt annat som ni har för er du & Gaston!!



Kramar

2010-08-22 @ 19:39:28
URL: http://siri.gundogs.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0