Gaston spårade kanon och vi fick ihop till cert nr 2, HURRA!

Gaston nosade upp ett framspår och sen slog han till och tog ALLA pinnar (plus att vi hittade två extra...). Jag lovade mig själv att vad som än händer så ska jag komma ihåg hans fina spår. Uppletandet 9-9 tugg... sen var det då "bara" lydnaden kvar. My god, vad det är jobbigt. Jag lägger sån press på mig själv så jag blir galen. Men det hade du gjort också, har man tappat 6 poängi specialen så är det faktiskt läge för cert.

Platsen fullt och stegen 9 (nej han tog alla steg MEN nosade på alla också).

Lydnaden ja herre gud. Det började med ett fint fritt följ med poäng 9 - 8,5 (inga kommentarer, I hate).
Inkallningen skitsnygg men han sätter sig istället för lägger, inte så bra. Sen kommer vi till framåtsändandet. Han startade så himla fint, galopp ut, rakt och snyggt och sen ner i trav OCH sen ner i MYCKET sakta skritt. Jag trodde jag dog, kändes som jag stod på stället och stampade för att inte hinna ifatt honom. Andra skicket gjorde han jättefint (det var säkert det som räddade poängen) 8 - 7. Jag kan ju knappast kländra flanen. Vi har tränat SAKTA-gående till förbannelse och att han plötsligt kom ihåg det idag är ju egentligen ganska duktigt.

Krypet - det har regnat hela dagen och tydligen hade det gjort det hela natten med. Idag har det inte vrålregnat utan liksom fint, fint regn. Blött och äckligt sa Gaston. Här kan jag INTE krypa. Gaston, sa hans matte i en mental bubbla - DET KAN DU VISST! Han lättade lite och vi fick 5 - 5. Skall 8 - 8. Inget att säga, allt över åtta på detta moment är bonus. Metall 8,5 - 8,5 (kul för ingångarna funkade och dom har vi tragglat hela sommaren). Tungen fick han 8 - 8,5 samma här att ingångarna funkade. Hopp 10 - 10 (alltid kul).

Summa lydnad 243,75. Minst 15 poäng till ska det vara här min käre Gaston men idag väljer jag att inte diskutera detta för det räckte tamme tusan till cert ändå. Det var på håret 587,75 men cert är det lik förbaskat. Vi kom tvåa den som vann fick 602,5 poäng och trean som hade ännu mer flax än vi fick 585,25.

Jag är så himla glad:

att Gaston orkade hela dagen trots skiten med magen som varit
att Gaston gick ut på upptaget (mycket lugnt och fint, tog först åt fel håll men vände och tog framspår)
att Gaston spårade så himla fint
att Gaston gör så himla fina uppletande gång efter gång (det där tugget får jag ta på mig och träna på)
att Gaston var go och glad genom hela lydnadsprogrammet
att det vi tränat på faktiskt funkade (lite för bra om man nu ska se till saktagåendet).
att vi fick vårt andra cert!

Nu ska jag äta och pömsa ner mig lite i soffan. Väntar på resultat från FM också. Lillebror Bonuz var 2 ynka poäng från att komma till final. Fatta vad två skitpoäng kan betyda mycket (ask me). Jag försökte trösta Sofi med att det var vi som fått dom där som de snodde från Bonuz igår. Tror inte det hjälpte men ändå...

Ha det gott alla och TACK för alla goa mess jag fått under dagen.

Mest TACK till mina superbästa träningskompisar Martin, Helene och AG. Utan er hade vi ALDRIG i livet varit där vi är i dag.

En certnos!


Ha dé!

Kommentarer
Postat av: Kattis

Åhhhhhhhhh hurra va ni är bra!!!!! Stort grattis!!! KRAM

2010-08-08 @ 17:19:31
URL: http://www.kattisdagar.se
Postat av: Ulrika

Grattis igen, det är ni värda... och vet du vad??



Även om det hade fattats ett par poäng till Certet så hade ni varit värda ett Grattis efter den specialen ;) men Cert är ju aldrig fel ;) :) OCH huvudsaken är att man har en glad hund med sig där ute i skogen eller på appellplan :D och glada det är de ju våra flattar!!

2010-08-08 @ 17:32:42
URL: http://vit.gundogs.se
Postat av: FIA, SIRI & WIRRA

Är så himmla glad för eran skull. Så som ni kämpar, tränar & ligger i, detta är ni så väl värda. Fatta I-M nu är det bara ett cert kvar till Championatet, ni fixar detta på er nästa tävling.

Vi bockar & bugar för dig & Gaston, mkt bra jobbat!!



STORA KRAMAR & NOSPUSSAR

Fia, Siri & Wirra

2010-08-08 @ 17:48:39
URL: http://siri.gundogs.se/
Postat av: Lotta

Finns bara en kommentar just nu...



ni är ett FANTASTISKT dukigt ekipage du & din Gaston!!! GRATTISSSSSSSSSSSSSSS



KRAM

2010-08-08 @ 18:32:31
URL: http://www.friden.de
Postat av: Pernilla

Blev så GLAD över ditt sms idag!!! Ett rungande GRATTIS till ett superekipage!!! Fy fasen va ni är bra!!!



Fira å njut.

KRAM.

2010-08-08 @ 20:17:07
URL: http://hem.bredband.net/pernsand
Postat av: Susanne

Grattis igen! Ni är mina idoler.

2010-08-08 @ 23:37:31
Postat av: Bengt & Agneta

JÄTTESUPER GRATTIS till fantastiska Ingmarie med sin duktiga hund. Vad jag blir "impad".Jag har nämligen fått redovisat för mig vad stort det är det ni har åstadkommit. SUPERDUPERGRATTIS från stolta uppfödare.

2010-08-09 @ 21:11:17
Postat av: petra o greta

GRATTIS!!!!!! Jisses vad kul!!!! Bamsekram

2010-08-09 @ 22:29:59
URL: http://supergiiirl.blogg.se/
Postat av: Carina

**STORT GRATTIS !!**

Till certet, vad ni är duktiga !!

Saknade er på FM.

Kram Carina

Postat av: Sofie, Zimply & Bonuz

Nu kommer VÄRLDENS STÖRSTA GRATTIS även här!!!! Ni är ju bara BÄST!!! Så otroligt glad för er skull och är det några som ska få de där tappade poängen så är det ni!!! ;)



Stora kramar!!!

2010-08-10 @ 08:55:58
URL: http://www.zimply.gundogs.se
Postat av: Helene o Åsså

Grattis förstsås o hoppas att vinet smakar! Benet åxå, fast kom ihåg att det är Gasse-nasses! ;-) Kul träning idag! Vilket framåts o kryp han gjorde! I´m impressed!

Kram!

2010-08-10 @ 21:47:24
URL: http://www.123minsida.se/Helene1
Postat av: kathy, Caliph och SIngha

Super super Grattis till erat cert!!!!!!!!!!och tack snälla för grattiset i vår GB!!



lycka till på era nästa starter!!



kramizz

2010-08-11 @ 23:51:01
URL: http://www.123minsida.se/kathyocholle

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0