Lydnadsträning i regnet

Idag fräste vi iväg till Forserum. Trevlig klubb, de lånar glatt ut sina grejer. Vi hade glömt våra koner, Susanne hade några men vi skulle behövt fler så där stod vi och tyckte synd om oss själva på parkeringen men då klev det minsann fram en trevlig man och låste upp deras bod där de har sina grejer. Låna ni, inga problem. Härligt!

Martin, jag, Anngreth, Helene och Susanne var på  plats. Gaston var verkligen på hugget idag. Skötte både hjärna och tassar. Idag har han pluspoäng. Det är jag som busat till det lite på krypet. Jag är verkligen tröttsam ibland. Vissa grejer har mina vänner tjatat på mig om typ tusen gånger. T ex att belöna inte för högt när han kryper. Nähädå, säger jag och så gör jag det ändå. Fatta, jag som är så kort - hur svårt kan det va´?

Imorgon blir en spännande dag, Gastons första riktiga uppdrag ska ske. Jag är lite pirrig men jag tror han kommer fixa det. Det hoppas jag av hela mitt hjärta för jag tror att vi kan ge personen vi ska till lite guldkant i vardagen. Håll tummarna!

Vi var hos vår pt (vårdhunds-tränaren) igår och checkade av läget och det gick riktigt bra. Helena är ju lugnet själv jämfört med Gastons något mer stimmiga matte.

Nu ska vi vila, Gaston har visst redan törnat in hör jag.

See you!

Kommentarer
Postat av: Anneli

Åh vad spännande! Ser VERKLIGEN fram mot att höra om Gastons första dag på jobbet! :)

2010-04-29 @ 08:08:23
Postat av: Maggan

Tack för sms:et! Ville bara önska Gaston och dig lycka till på första arbetsdagen.

2010-04-29 @ 13:20:53
Postat av: Helena

Jag tycker ni är ett toppenteam! Det är bara du som TROR att du är stimmig ;) Positivt fokus!!

2010-05-02 @ 14:24:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0