Ruta, fjärr, ruta, fjärr

Ja jäklar vad vi ligger i. Ikväll hade vi date med Helene och Åsså i Forserum. Vi körde ruta och fjärr. Gjorde en liten busig grej och satte ihop ett litet fritt följ, sättande under gång, inkallning och ruta. OBS! då hade vi kört rutan x antal gånger så han visste mycket väl vart han skulle. Jag har inte lagt honom en enda gång i rutan för jag vill att han först och främst ska hitta den. Det gjorde han faktiskt. Dagarna försvinner fort nu...

Åsså skötte sina tassar idag. Jag kan bara hålla med Helene - längesen två träningar på raken känns så in i vassen roliga. Jag gillar att träna både jakt, bruks och lydnad. Tycker oftast det är kul men både i måndags och ikväll har varit lite extra kul. Kanske för att jag känner att det finns hopp om både ruta och fjärr. Ärligt talat innan jag åkte till Mona kändes det som att det kommer aldrig i livet att hinnas få till på tre veckor men nu jäklar ser jag ljuset i tunneln.

Nu ska jag lägga mig i soffan, huvudet dunkar och jag är skittrött. Stackars min familj, kul figur de lever med. Sitter (där överdrev jag en aning) jag menar ligger som en effa-klump i soffan och orkar inte ens zappa.

Hörs!


Kommentarer
Postat av: Lotta

Du måste säga till när du ska starta ;) ;) !!

Beundrar att du hinner allt... men då är det okej att vara en effa-klump sen...

Jag såg fram emot en skön sovmorgon på söndag.... men nu blev jag inringd till KKL pirr så jag får sova någon annan gång...... gäsp



KRAM

2009-09-30 @ 21:57:55
URL: http://www.friden.de
Postat av: Fia & Siri

Fasen va duktiga ni är du & Gaston som tränar & ligger i. Önskar er Lycka till på kommande tävlingar, det kommer at gå kanon. Glöm u inte bort att info oss om när det är dags för start....



Kram & Tass

Fia & Siri

2009-10-01 @ 18:40:48
URL: http://siri.gundogs.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0