Sista dansen

Skulle man kunnat tro att jag tog i morse när klockan ringde, inte 05.30 utan 06.30. Insåg kl 01.00 inatt att NEJ, inte en chans att jag går upp halv sex, jag gör det bara inte. Jag gick inte upp halv sju heller, snarare släpade mig upp.

Vi var i Göteborg, strosade runt ett par timmar både här och där, dont ask where... Vi klev av bussen på Avenyn sen vete tusan hur vi gick. Vi kom i alla fall fram till rätt restaurang (dock inte tack vare mig). Vi avslutade kvällen med Carin Mannheimers "Sista dansen". Skitbra, tänkvärd, träffande, rörande och så lik vår vardag som vi jobbar i. Klart sevärd.

Idag slutade jag kl 13.00, hem i ÖSREGN. Helt sjukt, hur kan det finnas så mycket regn? Det vräker ner än. Jag tog med mig några dummies så vi tränade lite i det blöta. Sanny höll på att frysa ihjäl så det blev bara några grejer, måste ju ligga i lite innan jag ska till Mölndal och få mina fiskar varma. Hoppas det blir en fin höstdag då.

Inte som idag för mina stövlar som jag hade fram till typ kl 15.30 idag ligger nu någonstans ute i trädgården. Jag slet av mig dom när jag kom hem och kastade ut dom i trädgården jättearg. Jag fick vrida ur ur mina strumpor. Det går troll i mina stövelköp. Jag lovar, jag har provat svindyra, mindre dyra, skitbilliga helt ok prisvärda stövlar och tamme tusan ALLA läcker. Det kvittar hur jag gör.  Jag har pyttesmå fötter, typ 33-34 och de stövlarna är inte gjorda i den storleken som håller till någon med min vikt. Det är det enda jag kan tänka mig för visst tusan måste väl stövlar hålla för vanliga, sketna promenader på ett par timmar. Jag står ju liksom inte still i en vattenpöl som går över vadnivå. Detta med stövlarna håller på att få mig att starta en ny grupp på facebook. Ska bara komma på ett riktigt jäkla bra namn på gruppen, sen ni...

Hej svejs!

Kommentarer
Postat av: Susanne

Stövlar i den storleken ska väl hålla att STÅ OCH HOPPA

2009-11-18 @ 20:38:46
Postat av: Anonym

Stövlar i den storleken ska väl hålla att HOPPA och STÄNKA i vattenpölar. Det är väl det man gör när man har den storleken? Har du testat? De kanske inte är gjorda att promenera i. Le Chameau har stövlar från storlek 35. De är jättesköna och mycket, mycket bra. De blir kanske för stora?

Mina fötter var torra idag men regnkläderna däremot var dyngsura. Var kan man få tag på regnkläder som står emot mer än en timmes hällregn? Om man ska stå och glo på fallande fasaner en hel dag i regn så har jag då i alla fall inte hittat något som håller tätt. Sopsäck med hål för huvudet kanske är en bra idé. Ska testa det nästa gång.

Kram kram Susanne

PS Vi ses väl på söndag?

2009-11-18 @ 20:46:19
Postat av: Lotta

Har regnat här också, men det förstår du nog ;). Fast jag köpte nya (dyra) stövlar i måndags och de är såååååååå sköna. Det bästa jag köpt på länge.



Förstår att ni haft en härlig dag i Gbg.. hoppas du får en kanondag i Mölndal. A-L brukar vara bra på att banka in lite bra tankar :D



Kram kram

(boka inte upp några röda, jag återkommer efter den 11 med förslag)

2009-11-18 @ 22:15:41
URL: http://www.friden.de
Postat av: Lotta

Har regnat här också, men det förstår du nog ;). Fast jag köpte nya (dyra) stövlar i måndags och de är såååååååå sköna. Det bästa jag köpt på länge.



Förstår att ni haft en härlig dag i Gbg.. hoppas du får en kanondag i Mölndal. A-L brukar vara bra på att banka in lite bra tankar :D



Kram kram

(boka inte upp några röda, jag återkommer efter den 11 med förslag)

2009-11-18 @ 22:16:21
URL: http://www.friden.de
Postat av: Lotta

vet inte hur jag lyckades få in 2 meddelande, men här är ett tredje - dock med lite ny text ;)

2009-11-18 @ 22:17:24
Postat av: Anneli

Det finns en butik på nätet och i Sthlm, Gbg och Malmö som heter "King Size"... dom har små och jättestora stl, inte dom "vanliga"... kolla med dom (när syrran ska ha nåt speciellt handlar hon där, stl 33-34 hon också...) jag har ingen aning om dom har frilufstskor som kängor/stövlar men jag har sett ett par "vanliga", gröna gummistövar som nådde mig till låret... inget skyltex, dom var till salu...

2009-11-19 @ 15:18:32
Postat av: Kathy,Olle,Caliph, Singha och Tywi

Hej vännen

Ville bara kika in och se hur du har det, i regnet.... =( ,och passa på att tacka för grattiset i vår Gb !! ses i nån krok.. Hej hopp



kram kathy

2009-11-19 @ 18:37:52
URL: http://www.123minsida.se/kathyocholle

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0