Präkto-Jonsson

Kan man putsa fönster när det är mörkt? Svar ja. Egentligen en genialisk idé som kommer hålla i flera dagar. VEM? Jag undrar VEM ser om det är flammigt, fula streck eller missade prickar. Det är mörkt när vi sticker iväg på morgonen och mörkt åtminstone när vi vuxna kommer hem. Denna idé. håller i flera dagar, ända till fredag då jag slutar kl 13.00. Grejen är att de senaste gångerna jag slutat tidigt har det regnat och kanske om jag har en jäkla tur så är det så på fredag med och vips har jag klarat mig. Solen har lyst med sin frånvaro länge så sannolikheten att den plötsligt ska få för sig att lysa just exakt när vi är hemma är mikroskopisk. Är så nöjd med mitt drastiska tilltag. Har fått upp fyra adventsstjärnor tack vare detta modiga infall.

Nog om min egen förträfflighet och till någon annan som skötte sig bra igår - Gaston. Vi var i Huskvarna igår igen. Det regnade järnet. Vi har hittat ett kanonställe att vara på trots att det mörkt. Igår var det jag, Martin och Anngreth. Pigga hundar är bara förnamnet. Det är för härligt att se en rottishane rusa runt i tillvaron som en gazell. Trötta, slöa rottisar - öh, inte Smoggen inte. De andra två var lika galna som vanligt. Vi gnetade på med det vanliga, inget nytt under solen eller inget nytt under regnmolnen kanske är mer nära sanningen.

Måste fila lite på fria följet - igår skulle man kunna säga att han pendlade i positionen. Det får jag greja lite med till nästa lydnadsdate. Kröp gjorde han när han skulle. Var lite hög då och då. Ja, jag vet det var dyngsurt och lite till i marken men det ska han fixa ändå... Kul att han fattat det där med att inte pipa iväg lite när han själv tycker det är dags utan att han faktiskt väntar in sin lilla matte.

Nu ska jag ta igen mig lite, ska bara svepa förbi köket och de nyputsade fönstrena och bara njuuuuuuta lite.

Där tog energin slut...

Bye, bye!


Kommentarer
Postat av: Lotta

Detta putsande och fejande... Jag tycker det var en bra idé att putsa fönster i mörker.



Duktiga Gaston! Det kommer trilla in Cert på löpande band fram i vår ;)



Kram kram

2009-11-24 @ 22:30:03
URL: http://www.friden.de
Postat av: Sofie, Zimply & Bonuz

Putsa fönster??? Jag fattar inte, vad menar du??? Vad gör man då??? Mina fönster är jätteglada och de är aldrig putsade...!



Ett problem hörru, jag åkte ju efter A-L i lördags så jag behövde ju inte hitta!!!! Smart va??!! Kan väl säga att jag var rätt glad att jag åkte efter henne för vägen var väl inte alldeles självklar... Fast jag hittade därifrån helt själv!



Absolut måste vi ses snart! Herregud, det är ju bara 20mil mellan oss, vi kan väl ses nånstans på mitten annars, skog finns ju överallt!



Du måste rapportera om kursen på lördag, jag kommer stå på jobbet och vänta på sms!



Hälsa Gaston att vi är väldigt imponerade att man för det första kan lära sig kryp och sen dessutom göra det i spöregn!



Kram kram!

2009-11-25 @ 18:19:56
URL: http://www.zimply.gundogs.se
Postat av: FIA & SIRI

ÖNSKAR ER EN TEVLIG HELG & MYSIG 1.a ADVENT.

LYCKA TILL PÅ KM !!!



TASSAR

FIA & SIRI

2009-11-27 @ 17:47:12
URL: http://siri.gundogs.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0