Holy moment!!!

Kirsti i idoljuryn vet inte vad hon pratar om. JAG har haft värsta holy moment EVER!!! Vi var hos Birgitta igår på vår jaktlydnadskurs. Vi skulle transportera oss, snyggt och prydligt, från bilarna och till skogen. Gaston gick fint fot vid sidan MEN nosen blev längre än vanligt och vinklades längst ut åt sidan och bakåt. Fattar ni? Jag fattade direkt att det var något som distraherade flanens kontor mer än vanligt. Jajamen, Bodils lilla tik löper. Jaha, tänkte negativa klubbens ordförande, shit det var den träningen det. Det kommer ALDRIG att gå... Tänk positivt, tänk positivt och då tänkte jag plötsligt positivt. Gaston var tyst, han höll sig hos mig och han skötte sig bra. Vi traskade på där i skog och mark, fick markeringar, de fick söka och ligga mycket plats när vi stod en bit ifrån och Birgitta sköt och kastade markeringar. Det till och med drog förbi något svart (tror det var en rasande snabb labrador) precis bredvid Gaston men han låg. Han skakade som ett asplöv och dreglade men han höll sig i sitt eget skinn. Är detta sant? Har det hänt? EN gång fick jag tala om att han skulle skärpa till sig och det var när Gaston skulle gå i par med löptiken, då kom han lite efter sin lilla matte och nosen liksom sökte sig iväg mot lilla tikrumpan MEN inget undgår en bitch. Jag fick tag i honom innan han ens hunnit tänka klart vad han hade tänkt. HA!!!

Gaston fick ju hela tiden gå med tikarna - så klart! Ingen blev förvånad, hon Birgitta herself, erkände villigt och glatt att hon varje morgon vaknar med något som växer ut i pannan. Hon brukar fila ner dom men jag tyckte jag såg nåt misstänkt som buktade ut.

Igår var värt hela kursen! Jag orkar inte tänka på nästa gång när vi ska vara vid vatten, skjuta och det är med en HÖGlöpande tik. Den gången känns väl inte riktigt ok... Nåja, jag lever på detta nu ett tag.

Tack Jerker (som glänser på kursen) och Maggan (som också glänser fast lite annorlunda) för att ni förgyller mina onsdagskvällar som ni gör.

Det är en himla rolig kurs vi går och det är en grymt duktig instruktör, ifall nu någon hade missat det.

Hej svejs!


Jag är bara käääääääär!!! Ni skulle se henne, hon är så söt och luktar sååååå gott!/Gaston




Trodde ni inte va?


Kommentarer
Postat av: Lotta TPZ

Det som är så extra festligt med dig är att man kan LÄSA sig till att du är ärligt glad och stolt över din Gastons prestationer :)... Jag tycker extra mycket om såna sms jag fick igår ler



VA... har hon horn ??? he-he



Kram från en som är sugen på jaktträning !!

2009-05-28 @ 20:29:56
URL: http://www.friden.de
Postat av: Maggan

Nu får du precisera dig angående kommentaren om mig. Vadå? Glänsa på ett annat sätt? Ser jag månne svettig ut så att det är svettdropparna som glänser eller.....

Ha en bra träning i eftermiddag! Kram Maggan

2009-05-29 @ 10:42:57
Postat av: Totte

Hur bara står du ut med henne? Du får ju inte ha nåt roligt i livet. Ruvar du på någon hämnd, jag har några bra tips...

Totte (Olle den mesen hälsar)

2009-05-29 @ 13:57:39
Postat av: Fia & Siri

Är så glad för eran skull, kul att det gick bra på träningen!! Du ska se att nu så kommer det bara att flyta på...Lycka till i fortsättningen oxå!!



TASSAR

Fia & Siri

2009-05-29 @ 15:19:29
URL: http://varldensbastasiri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0