En riktig skitdag enligt Gaston, jag tycker den har varit heeeeelt ok!

Vi var uppe tidigt och iväg till VMCK för att äta jubeliumsfrukost med en hel hoper andra mc-människor. Efter en gigantisk frukost bar det iväg på nostalgitripp. Klubben firar 40 år i år och trippen gick till alla gamla fika- och träffställen. En kille som varit med sedan starten berättade på alla platser om roliga minnen. Skitkul var det!

Vi startade, tror vi var 24 mc, från stugan i Domsand (Bankeryd)


In till stan


Första stoppet var vid Stora hotellet. Lite häftigt var det när vi gled in framför Storan allihop och parkerade


Vi åkte vidare mot Landsjön där det tydligen funnits ett litet fik med världens goaste köttbullemackor.


Vi stannade till utanför lilla fiket som nu är en sommarstuga. Här står han MC-Anders med sin fina mc.


Vi åkte vidare till Vätterleden, tillbaka till Barnarp och vidare ut mot Sandseryd. Sen var vår tid ute och vi var tvungna att avvika för att åka hem. Det skulle ju ätas innan fotbollen också. Matchen gick åt helsicke och Myran blev skadad. Värsta smällen på knäet, mamman var på väg in på planen men hejdades av övriga hejarklacken. Inte bra att stimma upp det mer än nödvändigt. Jag för min del var på väg att ta ett snack med bruden som satte dobbarna i knäet på min Myra!!! Inte bara Myran fick stryk utan hela laget åkte på en förlust. Synd, de hade spelet men fick inte in målen och det är ju dom som räknas.

Gaston har idag känt på livet som sällskapshund. Han fick sin morgonrunda med sin extremt morgonpigge husse, sen har han gått en sväng med Ia och en med mig. Sedan fick han till sin fasa följa med på fotboll. Det är 90 minuter rena döden tycker han. Pisstråkigt säger han, skitnyttigt säger jag.

Fick två härliga bilder från igår av Martin. Jag ser inte klok ut men Gaston ser för härlig ut tycker jag.

Gaston på väg ut på framskicket i framåtsändandet. Tji hu!

Här busar vi loss efter ett lyckat moment
 

Helgen är slut och jag med. Fattar inte hur trött man kan bli av en sån härlig helg som vi har haft.

Imorgon är det lydnad på programmet, ska upp till måndagsträningen. Ska bli kul!

Hoppas din helg också varit ok!

Sov gott!


Kommentarer
Postat av: Anna-Lena W

Tyckte väl jag hörde något ljud från norra Smålandshållet ;-) Tackar ödmjukast:-) Vi syns på FM, om inte förr!

Kram A-L

2009-05-19 @ 14:27:05
URL: http://www.svartalwen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0