Uppletande och spår i Djupedal

Herregud, att vi inte dog efter pulsat runt i snön efter våra spår och en uppletandekorridor. Vi började med uppletande och Gaston hade absolut mindre tugg idag. Phu, men det finns där så jag får allt jobba på med det.

Gaston på g ut


Gaston på g in


Gaston är inne


Knuffa på g ut


Moggen racar iväg


Vi var ett reducerat gäng idag, jag, Martin och AG. Fikat var också lite mer åt det nyttiga hållet. Fast sett ur GI-synpunkt kanonbra! Kolla här, kaffe, mörk choklad och frukt. Whola!


Spåret då, nja det blev bakspår och en pinne borta. Märkligt, att jag blir helt handfallen när Gaston tar bakspår. Står som ett pucko och vet inte hur jag ska agera. Nu har vi bestämt en plan om ifall om att det dyker upp igen. Han har, peppar, peppar inte haft många bakspår men jag vet ju sen Matisse att det kan dyka upp precis när som helst. Oftast när man invaggats i någon form av att det inte finns något som ens heter så... då brukar man ramla tillbaka på jorden igen och det hände idag. Bit ihop eller bryt ihop. Guess what? Jäpp, bit ihop och på det igen.

Knuffa hade världens längsta spår kändes det som, det gick upp och ned och i massor av snö. Hjälp vad jobbigt. Hon gjorde det kanonbra, tog upptaget jättefint och sen alla pinnar.

Mogg han vimsade lite i början innan han fäste på. Missade två pinnar. Men när han väl kommit igång tog han spetsvinklar och knixigt hit och dit som ingenting.

Efter spåret visslade jag hem för att avnjuta den grekiska smörgåstårtan. Det pågår nämligen "vad-ska-vi-bjuda-på-konfirmationsdagen-projekt" i Lekarebo. Anders föräldrar är försökskaniner och tårtan fick klart godkänt. Så nu är en av de tre tänkta testade. Nästa projekt är en italiensk smörgåstårta. 

Jag lovar att den grekiska var inte svår att göra. Jag är ingen matmänniska och tycker inte det är speciellt kul heller att hålla på så när jag tycker den är ok att göra så klarar vem som helst av att göra den.

Ser lite märklig ut men den var god!!! (Överst är det rödlöksmarmelad, jösses jag visste inte ens att det fanns innan receptet kom i min hand).


Nu ska jag inta soffläge. Är rätt mör i benen...

Hoppas ni haft en bra helg!

Hej svejs!

Kommentarer
Postat av: Fia & Siri

Hej! Kommer ni med på lördag?? Skulle va kul om ni gjorde det!!



TASSAR Fia & Siri

2009-03-02 @ 21:17:15
URL: http://valdensbastasiri.blogg.se/
Postat av: Ulrika, Vilja, Izac & Tizzla

Du är utmanad, se min blogg..

2009-03-02 @ 21:39:17
URL: http://vit.gundogs.se/index.php
Postat av: Kattis

Jag har heller aldrig hört talas om rödlöksmarmelad... Man kanske skulle testa att göra en sån där smörgåstårta!

2009-03-02 @ 22:06:01
URL: http://www.tjornebrant.se/dagar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0