Det är verkligen måndag hela dan...

Vaknade och det hade snöat 15 cm. Humöret föll direkt. Det är ju inte direkt i topp när klockan ringer i vilket fall... Kommer till jobbet och då är det ingen snö alls där. Allt hamnade på denna sidan Vättern. Suck!

Åkte iväg för att träna lite lydnad ikväll TROTS viktigt match i HV. Känner att jag/vi behöver störningsträningen och platsen. Kommer till klubben 18.25 och då är platsliggning med skott redan igång. Då kom jag igång ordentligt. Herre jösses vad irriterad jag blev. Jag jäktar som en galning för att hinna upp till kl 18.30 och så har de redan börjat. Som tur var, ställde de som var där upp och gjorde en plats till. Tack!

Planen var äcklig (blöt och slabbig) och vi gick upp till "löpeplanen" (den var bättre men den var allt blöt den med). Träningen gick sammanfattningsvis så där. Saktagåendet rätt ok men då tappade han riktningen. Han som alltid går så himla rakt och fint... Värsta längsta ställandet på inkallningen och näe jag kunde nog lika gärna blivit hemma idag. Platsen gick förresten bra.

Extra tack till Mats, Ulrika och Petra som såg till att det blev både en extra platsliggning och framåtsändandeträning. Mina vanliga träningskompisar var på vift denna dag.

Jag hoppas jag vaknar imorgon till att solen skiner, fåglarna kvittrar och jag är på ett hejdundrandes bra humör.

En i vår familj tycker det är helt ok att snön fullständigt invaderat hela Skärstadalen. Kort taget en dag när snön var på väg
att försvinna ur våra liv, trodde jag.


Nu ger jag upp, nu ligger HV under också. Snacka om måndag hela dan...

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Tack, vad snäll du är men själv tyckte jag att det på linförigheten kändes lite okoncentrerat idag men vi jobbar på!



Gaston och du var mycket duktiga som fixade att samla ihop er till platsen efter omständigheterna.. dessutom var det minst lika blött som förra gången men inte tvekade han idag, måste vara ett kvitto på att du tränar helt rätt!!



Saktagåendet var också bra tycker jag.. härlig stil han har godingen!!



En pippi ligger nu på upptining så imorgon börjar vi träna på allvar.. kul!!



Tack för både det ena och det andra ikväll!

2009-03-23 @ 21:35:42
URL: http://vit.gundogs.se/startsida.html
Postat av: Ulrika

Vart tog mitt inlägg vägen???

2009-03-23 @ 21:37:21
URL: http://vit.gundogs.se/startsida.html
Postat av: Lotta

Vet du.... det har även kommit snö på andra sidan Vättern :( :( nämligen i snösäkra Mullsjö grrrr. Men våren kommer väl snart !



Aj aj... såg att det inte gick bra i hockeyn igår, själv håller jag ju på ett annat lag och det gick betydligt bättre blink



Träna på nu !!! och du vet var jag finns när du bestämt om det blir jp eller ej i vår !



Kram kram från oss

2009-03-24 @ 08:59:26
URL: http://www.friden.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0